וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נופלת ב-3%

הערת "עסק חי" ל-GM, חשש מהורדת דירוג לבנקים וירידה בביקושים לאנרגיה צובעים את המסכים באדום. סיטי לראשונה מתחת ל-1 דולר

וול סטריט נסחרת בירידות שערים חדות, והמשקיעים שולחים את מדד ה-S&P 500 לרמתו הנמוכה מאז 1996, לאחר שסוכנות הדירוג מודיס' אמרה, כי היא שוקלת להוריד את הדירוג לבנק ג'יי.פי. מורגן צ'ייס ובוחנת את הדירוג של הבנקים האחרים. במקביל, גם הירידה במחירי הנפט, המשקפת חולשה בביקושים בביקושים לאנרגיה, מדכאת את מצב הרוח של המשקיעים.

בעקבות כך, מניות הבנקים בארה"ב נופלות: ג'יי.פי. מורגן צ'ייס צונחת ב-8.4%, וולס פארגו ובנק אוף אמריקה מוחקות מעל 9% משוויין. סיטיגרופ יורדת למחיר שפל של 99 סנט למניה, לאחר צניחה של 85% מתחילת השנה.

ג'נרל מוטורס צונחת ב-15% לאחר שרו"ח של החברה צירפו לה הערת "עסק חי". במלים אחרות, קיים ספק באשר לשרידותה של יצרנית המכוניות.

חשש מחדלות פרעון של חברות, קיצוצים בחלוקות הרווחים והמיתון המעמיק, הביאו את מדד ה-S&P 500 לירידה של 23% מתחילת השנה.

מדד הנאסד"ק יורד כעת ב-2.6% ל-1,318 נקודות, מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-3.2% לרמה של 6,654 נקודות וה-S&P 500 יורד ב-3.8% לרמה של 685 נקודות.

מקרו: מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד השבוע ל-639 אלף, בניגוד לציפיות. ענף הנדל"ן בארה"ב ממשיך לדמם, והיום פורסם כי יותר מ-11% מלווי המשכנתאות עומדים בפני עיקול בתיהם או מפגרים בתשלומים.

שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר הזהיר כי המיתון בארה"ב הופך קשה יותר. בשימוע מול הסנאט אמר גייתנר כי "המיתון עדיין מעמיק, וכך גם מחנק האשראי. המיתון המעמיק גורם ללחץ על הבנקים ובתמורה בנקים רבים מקטינים את האשראי", אמר גייתנר מול וועדת הפיננסים של הסנאט, והוסיף: "חלקים מכריעים של המערכת הפיננסית שלנו עובדים כנגד התאוששות. הדבר הראשון החשוב באמת שאנחנו עושים הוא להעניק לבנקים את המשאבים שהם צריכים כדי שיוכלו לספק אשראי לכלכלה", אמר גייתנר.

נמשכת חקירת הבונוסים שקיבלו הבכירים בבנק ההשקעות מריל לינץ'. התובע הכללי של ניו יורק אנדרו קואומו הוציא צווי זימון לשבעה בכירים מבנק מריל לינץ' אשר קיבלו בונוסים בשווי עשרות מיליוני דולרים בשנת 2008, לפני שהבנק נרכש על ידי בנק אוף אמריקה. מאז ינואר, חוקר התובע הכללי את החלטתו של מריל לינץ' לחלק לבכירים בונוסים בהיקף של מיליארדי דולרים ימים ספורים לפני רכישתו על ידי בנק אוף אמריקה. ההחלטה נראתה אז תמוהה במיוחד לנוכח תוצאות הרבעון הרביעי של 2008, בו הפסיד בנק ההשקעות 15 מיליארד דולר. בשנת 2008 הפסיד בנק מריל לינץ' 27.6 מיליארד דולר.

ענקית הרכב פורד תיסחר על רקע פרסום תוכניותיה לצמצם עד 10.4 מיליארד דולר מהחוב שלה על ידי הצעת מזומן ומניות לנושיה. יצרנית הרכב, שהתחייבויותיה הכספיות בסוף 2008 עמדו על 25.8 מיליארד דולר, תעשה זאת באמצעות הזרוע הפיננסית שלה, פורד מוטור קרדיט. החברה הודיעה כי תציע פרמיה לבעלי החוב כדי להמיר אג"ח שהונפקו ב-2006 בשווי 4.9 מיליארד דולר. כל 1,000 דולר באג"ח כבר הומרו ל-108.7 מניות רגילות, אך פורד תציע 80 דולר במזומן בנוסף כדי לעשות את העסקה כדאית יותר. בנוסף, תשתמש החברה בסכום של עד 1.3 מיליארד דולר מפורד מוטור קרדיט כדי לקנות בחזרה 4.2 מיליארד דולר באג"ח לא מבוטחות שאינן ניתנות להמרה.

סטארלימס, המתמחה בתוכנות לניהול מידע במעבדות, תיסחר על רקע הסכם עם חברת ביוטכנולוגיה אמריקאית להחלפת מערכות המעבדה בהיקף 4 מיליון דולר. במסגרת ההסכפ תתקין סטארלימס עבור החברה את מערכותיה, תייעץ לה ותספק לחברה האמריקאית תמיכה במהלך השנה הראשונה.

דלק US תיסחר על רקע דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2008. החברה סיכמה את הרבעון ברווח של 2.1 מיליון דולר לעומת הפסד של 12.1 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2007. את התרומה לרווחיות תרמה פעילות מגזר חנויות התדלוק והנוחות שרשמו תוצאות שיא. הרווח התפעולי של החברה ברבעון הרביעי הסתכם ב-21 מיליון דולר לעומת הפסד של 12.2 מיליון דולר. בסך הכל סיימה החברה את השנה ברווח של 26.5 מיליון דולר - צניחה של 73% ברווחים לעומת השנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully