וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה תביעת בעלי עסקים בתחנת אגד בחיפה לקבל פיצויים מנצבא בשיעור של 8.5 מיליון שקל

נדל"ן העיר

5.3.2009 / 17:35

התובעים טענו כי בעקבות פתיחתן של תחנות מרכזית המפרץ ומרכזית חוף הכרמל נגרם להם נזק כלכלי


מאת רויטל חובל, נדל"ן העיר

בית המשפט המחוזי דחה השבוע את תביעתם של בעלי עסקים בתחנת אגד הישנה בבת גלים לקבלת פיצויים מחברת האחזקות נצבא בשיעור של 8.5 מיליון שקל. את התביעה הגישו ב-2003, 16 בעלי עסקים שחכרו חנויות במתחם.

המשיבות היו מפעלי תחנות בע"מ ואגד כצד שלישי. מפעלי תחנות, ששייכת לנצבא (בעבר חברת הנכסים של אגד), בנתה את התחנה שנפתחה ב-1975.

התובעים טענו כי בעקבות פתיחתן של תחנות מרכזית המפרץ ומרכזית חוף הכרמל נגרם להם נזק כלכלי וכי החברה רימתה אותם, שכן בחוזי החכירה הובטח להם שהמקום ישמש תחנת אוטובוסים ראשית,
אך החברה הסכימה להפסקת הפעילות בתחנה, וכי ”עד היום לא נרשמו זכויות חכירה בספרי המקרקעין ובכך הפרה החברה את החוזים“.

בתגובה דחתה מפעלי תחנות את הטענות והוסיפה כי ”נצבא לא הציגה בפני בעלי העסקים מצג שלפיו לנצח תמשיך התחנה לשמש להפעלת תחבורה ציבורית“. החברה הגישה אף היא תביעה, נגד אגד, בדרישה שזו תשפה אותה בכל סכום שתחויב לשלם (עד 2.5 מיליון שקל) בשל העיכוב שגרמה כביכול ברישום זכויות החכירה של התובעים בחנויות. אגד, מצדה, הכחישה את הטענות נגדה.

לבסוף נדחו כל התביעות. השופט יצחק כהן קבע: ”כאשר התחנה המרכזית פתחה את שעריה, איש לא ידע, ואף לא היה יכול לדעת, מה צופן העתיד. את העובדה כי בחלוף 25 שנה נעשו שינויים שהותירו את חנויותיהם של התובעים ריקות לא ניתן לזקוף לחובתה של נצבא“.

אלא שבכך לא הסתיימה הפרשה. בשנה האחרונה הגישה נצבא תביעה נגד כמה בעלי עסקים בתחנה בטענה שלא שילמו לה את דמי החכירה והניהול מאז הפסקת פעילות האוטובוסים שם. מנהל הפרויקטים
בנצבא, פרי אטיאס, אמר ל“כלבו“ כי חלק מהחנויות ובעליהן אמורים להתפנות לקראת סיום הסכם החכירה בשנתיים הקרובות, וכי לא מן הנמנע שהשטח ימשיך להיות בעתיד אזור מסחרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully