וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרישה בתחזית עגומה לגוש היורו: צופה נפילה של עד 3.2% בתוצר השנה; יתכנו הורדות ריבית נוספות

סוכנויות הידיעות

5.3.2009 / 18:16

נשיא הבנק המרכזי של אירופה העריך כי האינפלציה עשויה לרדת השנה עד לרמה של 0.1%



נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן-קלוד טרישה, אמר היום כי הבנק עשוי להמשיך להוריד את הריבית בגוש היורו, אל מתחת לשפל של 1.5% שאליו הוריד את הריבית היום. זאת כדי להתמודד עם העמקת המיתון הכלכלי.



"לא קבענו מראש כי זו רמת הריבית הנמוכה ביותר שאליה נגיע", אמר טרישה במסיבת עיתונאים שנערכה היום בפרנקפורט, בעקבות החלטת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה. הבנק הוריד היום את הריבית בגוש היורו ב-0.5% לרמה של 1.5% - הרמה הנמוכה ביותר מאז השקת מטבע היורו בשנת 1999.



טרישה ציין עוד כי החלטת הבנק המרכזי להוריד את הריבית היום התקבלה פה אחד, אולם ציין כי הבנק טרם החליט האם ישתמש בכלים נוספים העומדים לרשותו כדי להתמודד עם המיתון.



טרישה אותת בדבריו גם כי צעדים נוספים בהם הבנק עשוי לנקוט עשויים לכלול צעדים להקלת המחנק בשוק האשראי, ולא הגדלה של היצע הכסף. "אנחנו מתמקדים בצעדים לא-סטנדרטים אשר מתאימים למבנה של גוש היורו", אמר טרישה. "הייתי מגדיר אותם יותר כצעדים להקלת מחנק האשראי מאשר אולי הגדלת היצע הכסף", הוסיף.



עוד אמר כי הבנק המרכזי שב והוריד את תחזית הצמיחה שלו לגוש היורו, וצופה כי האינפלציה בגוש תישאר השנה ובשנה הבאה ברמה הנמוכה באופן נכיר מהקצה העליון של טווח היעד של הבנק, העומד על 2%.



הבנק המרכזי של אירופה צופה כי כלכלת גוש היורו תרשום השנה צמיחה שלילית של 3.2%-2.2%, לעומת תחזית קודמת לצמיחה אפסית עד צמיחה שלילית של 1%. בשנת 2010 צפויה כלכלת גוש היורו לרשום צמיחה אפסית.



בחזית המחירים צופה הבנק כי שיעור האינפלציה השנה יהיה בין 0.1% ל-0.7% לעומת תחזית קודמת לטווח של 1.7%-1.1%. שיעור האינפלציה בשנת 2010 צפוי להיות בין 0.6% ל-1.4%.



"בסך הכל, שיעור האינפלציה נפל באופן משמעותי וצפוי להישאר הרבה מתחת לרמה של 2% בשנים 2009 ו-2010", אמר טרישה. "זאת בעקבות נפילת מחירי הסחורות והיחלשות לחצי התמחור בעקבות ההאטה החדה בפעילות הכלכלית", הוסיף.



הבנק המרכזי של בריטניה הוריד אף הוא היום את הריבית. בנק אוף אינגלנד חתך את הריבית בבריטניה במחצית ל-0.5% - רמתה הנמוכה ביותר מאז נוסד הבנק המרכזי בשנת 1694.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully