וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי חברת הביטוח הגדולה בבריטניה נחתך בשליש לאחר שעברה להפסד של 1.3 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

5.3.2009 / 19:53

מניית אביבה רשמה הנפילה החדה זה 21 שנים בלונדון



אביבה (סימול AV.L), חברת הביטוח הגדולה בבריטניה, עברה להפסד שנתי של יותר ממיליארד דולר, בעקבות נפילה בשווי נכסים בשל המשבר הפיננסי. שווי החברה נחתך היום בשליש על רקע חששות לחוסנה של החברה, שהיא חברת ביטוח החיים וביטוח פנסיוני הגדולה באירופה. מניית אביבה נפלה ב-33% בבורסת לונדון - הנפילה היומית החדה ביותר זה 21 שנים.



החברה דיווחה היום על הפסד נקי של 915 מיליון ליש"ט (1.3 מיליארד דולר) בשנת 2008, לעומת רווח של 1.3 מיליארד ליש"ט בשנה הקודמת, בעקבות מחיקות שרשמה בגין ירידה בערך השקעותיה באג"ח קונצרניות.



"תוצאות החברה בשורה התחתונה הושפעו מההשקעות בשווקים אשר כצפוי גררו הפסדים משמעותיים במהלך השנה", אמר מנכ"ל אביבה, אנדרו מוס, בעת פרסום הדו"חות. "אביבה ממשיכה להיות חזקה מבחינה פיננסית. פתחנו בבדיקה מדוקדקת של שווי נכסינו והחבויות שלנו, ונקטנו בזהירות הנדרשת כשרשמנו הפרשות בגין הפסדים עתידיים כדי שנהיה במצב טוב על מנת להתמודד עם התנודתיות המתמשכת וחוסר הוודאות בשווקים העולמיים", הוסיף מוס.



אביבה, שהיקף הנכסים במאזניה מסתכם בכ-350 מיליארד ליש"ט, הגדירה את 2008 כשנה סוערת. עם זאת, החברה הודיעה כי תמשיך לחלק דיווידנד שנתי למשקיעים בסך 33 פני למניה - ללא שינוי לעומת השנה הקודמת. עם זאת, החלטת החברה להמשיך לחלק דיווידנד, לא הרגיעה את חששות האנליסטים לגבי חוסנה של החברה.



"אנחנו מעריכים כי מצב הנזילות של החברה אינו חזק במיוחד", העריך אנליסט MF גלובל סקוריטיס, טרוור מוס. "החברה הושפעה השנה באופן שלילי משוקי המניות והחלטתה לחלק דיווידנד מחלישה את מצבה אף יותר".



אביבה פיטרה בשנה שעברה כ-6% מכוח העבודה, או 3,000 עובדים, בניסיון לצמצם את הוצאותיה על רקע המשבר הכלכלי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully