וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תודה אבל לא תודה: שני בנקים נוספים בארה"ב יחזירו כספים לממשל

רויטרס

6.3.2009 / 8:15

מספר הולך וגדל של בנקים שלוו כספים מהממשל האמריקאי מגלים כי ההלוואות עלולות לגרום ליותר צרות מתועלת



בכיר בממשל אובמה אמר כי הוא צופה ששתי חברות פיננסיות גדולות, אשר קיבלו 8.2 מיליארד דולר מכספי תוכנית החילוץ למגזר הפיננסים (TARP), יחזירו את ההלוואה. הבכיר לא ציין מתי זה יקרה.



נורתרן טראסט, אשר הואשמה באחרונה כי על אף המצב פינקה את לקוחותיה במזון יוקרתי וקונצרטים במהלך טורניר גולף, תחזיר 1.6 מיליארד דולר שלקחה מהתוכנית, ששווייה הכללי עומד על 700 מיליארד דולר. כך אמר יו"ר וועדת השירותים הפיננסים של בית הנבחרים, ברני פרנק. ההחלטה להשיב את הכספים לממשלה עשויה לנבוע מהתנאים הנוקשים שמציב ממשל ארה"ב לחברות שלוות את הכספים, ביניהם שקיפות לגבי כיצד הם משתמשים בכסף. "לציבור יש את הזכות להיות נוקשה לגבי כיצד ישתמשו חברות הפיננסים בכספי TARP", אמר פרנק בשיחה עם עיתונאים.



פרנק הוסיף כי יו.אס בנקואפ, הבנק השמיני בגודלו בארה"ב, יחזיר 6 מיליארד דולר מההלוואה שקיבל, ששווייה עמד על 6.6 מיליארד דולר. נותרן טראסט הודיעה כי תשלם את הסכום במהירות האפשרית. יו.אס בנקורפ הודיע כי בכוונתו להחזיר את הכספים במהירות האפשרית גם כן.



מספר הולך וגדל של בנקים בארה"ב אשר לוו כספים מהממשל האמריקאי מגלים כי לקיחת ההלוואות עלולה לגרום ליותר צרות מאשר להועיל. שלוש חברות הלוואה קטנות, TCF פייננשל, איבריבנק וססקס בנקורפ החליטו בשבוע שעבר להשיב את הכספים לממשלה.



הבנקים בארה"ב התלוננו על החוקים החדשים אותם כופה ממשלת ארה"ב תחת חוקי תוכניות התמריצים, ביניהם הגבלת שכר 20 הבכירים – דבר אשר יקשה על הבנקים לגייס ולשמור על העובדים המוכשרים, ושקיפות בנוגע לשימוש בכספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully