וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה ולד - מבעלי פסיפיקה - נעצר על ידי רשות ני"ע; החשד: הסתיר אחזקותיו האמיתיות בחברה

אתי אפללו

6.3.2009 / 12:04

החשד: קיבל לידיו במרמה כספים שנועדו לרכישת קרקע ברומניה



רשות ני"ע גשן עצרה אתמול את הבעלים של חברת הנדל"ן פסיפיקה, בחשד לעברות על חוק ניירות ערך ובחשד לקבלת דבר במרמה. ולד הובא אתמול בפני שופט ושוחרר בתנאים מגבילים.



פסיפיקה אחזקות פועלת בתחום יזום פרוייקטי נדלן ברומניה. החשד שנחקר במחלקת החקירות של רשות ניירות ערך הוא עסקת רכישה שביצעה חברת פסיפיקה של שתי חלקות קרקע בעיר גלאץ שברומניה מחברת אומגה. בחודש יולי 2007. על פי החשד, חברת פסיפיקה, באמצעות בעל השליטה שלמה ולד, התחייבה לשלם 10 מיליון יורו עבור הקרקעות, ובפועל העבירה 5.25 מיליון יורו. הכספים הועברו ישירות לאומגה, ללא כל בטחונות לכספים. כאשר חלקה אחת מתוך השתיים אינה רשומה כלל על שם המוכרת - אומגה. ממצאי החקירה עולה כי בסופו של יום הקרקעות לא נרשמו ע"ש פסיפיקה. ממצאי החקירה לגבי החלקה השניה העלו שאומגה איננה רשומה כבעלים של הקרקע, לא השלימה את עסקת הרכישה ולא ברור מתי ירשמו יורשי הקרקע, שהינם הבעלים המקוריים, כבעלים של הקרקע. ממצאי החקירה מצביעים על כך שלחברת פסיפיקה אין כל זיקה משפטית לקרקע ואין לה שליטה על הכספים אשר שולמו.



בנוסף, ממצאי החקירה עולה עוד כי עפ"י החשד לשלמה ולד היה קשר עסקי עם נציגי חברת אומגה, החברה המוכרת. על פי החשד, שלמה ולד קיבל לידיו במרמה כספים שיועדו לעסקה לצורך רכישת הקרקעות ע"י פסיפיקה, תוך הצגת מצגי שווא אודות העסקה לפיהם יש ערבויות ובטחונות לכספים שהעבירה פסיפיקה ותוך הסתרת עובדות אודות העסקה מדירקטוריון החברה ומציבור המשקיעים בהם העובדה כי הקרקעות שנרכשו כלל לא רשומות על שם אומגה, ותוך הסתרת הקשר העסקי בין בעל השליטה, שלמה ולד, לנציגי המוכרת בניגוד לחוק.



חשד נוסף שנבדק קשור למבנה האחזקות בפסיפיקה. בעלי השליטה בחברה, בין השנים 2007-2008, הם שלמה ולד וחברת NAT EAST HOLDINGS LIMITED, חברה קפריסאית. אשר בעלי השליטה בה הם ראובן דלל ואריה כהן. על פי החשד,ולד לא דיווח לרשות ניירות ערך ולציבור המשקיעים על אחזקותיו האמיתיות במניות החברה ועל מבנה השליטה האמיתי בחברה כנדרש בחוק. בכלל זה, שלמה ולד לא דיווח על מכירות מאסיביות, שביצע במניות פסיפיקה, בתקופה הרלבנטית לחקירה, וכי הוא למעשה בעל השליטה המרכזי גם בחברת Nat East.. במהלך התקופה הרלבנטית לחקירה, חברת פסיפיקה מדווחת לבורסה ולציבור המשקיעים כי חברת NAT מחזיקה ב- 72,000,000 ע.נ. מניות פסיפיקה כאשר מדווח כי בעלי השליטה בחברת NAT הם כאמור ראובן דלאל ואריה כהן. זאת כאשר, כפי שעולה מממצאי החקירה, בפועל 40,000,000 ע.נ. מתוך אחזקות חברת NAT הם בבעלות שלמה ולד בנוסף ל – 21,000,000 ע.נ. שהחזיק באופן ישיר. ממצאי החקירה מעלים כי שלמה ולד נכון לשנת 2007 החזיק בפועל כ-24% ממניות החברה ולא 8.35% כמדווח. בנוסף, ולד מוכר לאורך התקופה הרלבנטית לחקירה 20,000,000 מניות פסיפיקה, מתוך המניות הנוספות שהיו בבעלותו, מבלי לדווח גם על כך כנדרש בחוק ובתקנות מכוחו. מממצאי החקירה עולה כי ולד הסתיר באופן מכוון את אחזקותיו במניות פסיפיקה על מנת לא לחשוף את מצבו הכלכלי האמיתי בשל חובות רבים שהיו לו. עו"ד ציפי גז ממחלקת החקירות של הרשות לניירות ערך הביאה את התיק בפני השופטב ית המשפט המחוזי בתל אביב.- השופט בני שגיא ושוחרר בתנאים מגבילים, בהם ערבות והפקדת דרכונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully