וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזים מורים על ירידות קלות בפתיחה בציפייה לדו"ח התעסוקה

ניר צליק

6.3.2009 / 14:34

ההערכה היא כי שיעור האבטלה במשק האמריקאי הגיע לכ-8% בחודש פברואר


החוזים העתידיים על המדדים המובילים מורים על ירידות קלות בפתיחת המסחר בציפייה לדו"ח התעסוקה האמריקאי.

הדו"ח, שצפוי להתפרסם כשעה לפני פתיחת המסחר, צפוי להראות על ירידה של 648 אלף משרות במגזר הלא חקלאי בחודש פברואר ביחס לינואר. שיעור האבטלה הכללי צפוי לעלות ל-7.9% בפברואר ביחס לשיעור אבטלה של 7.6% בינואר. חלק מהכלכלנים חוזים כי שיעור האבטלה במשק האמריקאי עשוי להגיע ל-9%-10%.

אמש הסתיים המסחר בירידות שערים, כאשר נאסד"ק איבד 4% לרמה של 1,299 נקודות. דאו ג’ונס נחלש ב-4.1% לרמה של 6,594 נקודות ומדד S&P 500 ירד ב-4.2% לרמה של 682 נקודות. זאת, בעקבות דיווחים על מצבה הקשה של ג'נרל מוטורס והאפשרות של הורדה נוספת בדירוגם של הבנקים הגדולים.

בכיר בממשל אובמה אמר כי הוא צופה כי שתי חברות פיננסיות גדולות, אשר קיבלו 8.2 מיליארד דולר מכספי תוכנית החילוץ למגזר הפיננסים (TARP), יחזירו את ההלוואה. הבכיר לא ציין מתי זה יתרחש.

נורת'רן טראסט, אשר הואשמה באחרונה כי על אף המצב פינקה את לקוחותיה במזון יוקרתי וקונצרטים במהלך טורניר גולף, תחזיר 1.6 מיליארד דולר שלקחה מהתוכנית הממשלתית, ששווייה הכללי עומד על 700 מיליארד דולר. כך אמר יו"ר וועדת השירותים הפיננסים של בית הנבחרים, ברני פרנק.

ההחלטה להשיב את הכספים לממשלה עשויה לנבוע מהתנאים הנוקשים שמציב ממשל ארה"ב לחברות שלוות את הכספים, ביניהם שקיפות לגבי כיצד הם משתמשים בכסף. פרנק הוסיף כי יו.אס בנקואפ, הבנק השמיני בגודלו בארה"ב, יחזיר 6 מיליארד דולר מההלוואה שקיבל, ששווייה עמד על 6.6 מיליארד דולר.



תוך כך, נודע כי ממשל ארה"ב מתכנן להזמין משקיעים עשירים להשקיע בתוכנית החילוץ למגזר הפיננסי. משקיעים יוזמנו לרכוש ניירות ערך שהונפקו באחרונה, בעלי דירוג אשראי גבוה. רכישת ניירות אלה תסייע לממן הלוואות לצרכנים – מבלי הסיכון בהפסדי ענק לחברות ההלוואה, לפי הדיווח.

ענקית הפיננסים האמריקאית (לשעבר סיטיגרופ) תמכור אחזקותיה בחברת הברוקראז' המקוונת מונקס גרופ. לסיטי כיום 26% מהחברה, והמכירה תסייע לה לגייס הון – כך דיווח העיתון היפאני "יומיורי". סיטי, אשר קיבלה קיבלה סיוע מממשלת ארה"ב בשווי 45 מיליארד דולר באוקטובר, מנסה למכור בימים אלה את ניקו קרדינל – חברת הברוקראז' היפאנית שברשותה.

WPP, קבוצת הפרסום הגדולה בעולם, רשמה ירידה של 5.8% ברווחיה בשנת 2008. מנכ"ל הקבוצה, מרטין סורל, אמר כי הוא רואה "רק שיפור יחסי" במחצית השניה של שנת 2009. הרווח הנקי של WPP ירד ל-439.1 מיליון ליש"ט (624 מיליון דולר) ב-2008. הכנסות לפני מס והפרשות עלו ל-922 ליש"ט מ-846 מיליון ליש"ט ב-2007. הכנסות החברה עלו ב-21% והסתכמו ב-7.48 מיליארד ליש"ט. WPP המליצה על דיווידנד של 15.47 פני למניה – עלייה של 15% לעומת שנה קודם לכן.

בין החברות הישראליות שצפויות לעורר היום עניין במסחר עשויות להיות ענקית התרופות הגנריות טבע, ספקית פתרונות ה-WiMax אלווריון, יצרנית הקופות החכמות ריטליקס, חברת השבבים ממגדל העמק טאואר, חברת תוכנות האבטחה צ'קפוינט ואמדוקס, ספקית פתרונות הבילינג ופתרונות ניהול הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully