וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזיות עגומות לשוק הבתים האמריקאי: הנפילות יימשכו גם ב-2010

ניו יורק טיימס

7.3.2009 / 10:11

19 מיליון בתים ודירות נותרו פנויים - השיעור הגבוה ביותר משנות ה-60; רק 6 מיליון מתוכם עומדים למכירה



שלטי "למכירה" כבר מתחילים לצוץ בכל מקום, אולם מומחים בתחום הנדל"ן בארה"ב חוששים כי האביב הקרוב, עונת קניית הבתים המסורתית בארה"ב, יהיה עגום בהרבה מהאביב הקודם. למרות סימנים קלים להתאוששות באזורים מוכי מיתון כמו קליפורניה ופלורידה, שוק הדיור כולו רחוק מהתחתית, אמרו כלכלנים. המחירים במרבית חלקי ארה"ב צפויים להמשיך ליפול ב-2010. המחירים על חוזים עתידיים למכירת בתים הולכים ומידרדרים, לפי מדד RPX.



מארס-יוני, תקופת שיא למכירות בתים, צפויה להיות קשה - אולי הקשה ביותר מאז החל השוק להידרדר ב-2006. ברחבי ארה"ב, 19 מיליון בתים ודירות, כמעט שביעית, עומדים פנויים, השיעור הגבוה ביותר משנות ה-60. אולם רק 6 מיליון מתוכם עומדים למכירה או להשכרה. מיליוני בתים נוספים עשויים להציף את השוק, ולגרום לדיכוי נוסף של המחירים.



החדשות הרעות לבעלי הבתים ממשיכות לזרום. דו"ח חדש שהתפרסם השבוע הראה כי אחת מכל תשע משכנתאות לא פרעה את חובותיה בזמן או עמדה על סף עיקול. דו"ח אחר הצביע על נפילה במספר חתימות חוזי מכירת בתים בקצב המהיר ביותר זה שנתיים.



ביום רביעי הכריז ממשל אובמה על פרטי תוכנית שתשלם כסף לבנקים כדי להפחית את התשלומים החודשיים לבעלי בתים בקשיים, בתקווה להימנע ממיליוני עיקולי בתים. למרות זאת, האנליסטים מצפים להחמרה במצב.



מצד שני, בערים שבהם ערכי הבתים צנחו חדות, המחירים מתחילים להתייצב. באזורים הפנימיים של קליפורניה, לדוגמה, המכירות מזנקות כעת, לאחר שהמחירים נפלו חדות. רוב המוכרים, עם זאת, אינם אנשים פרטיים, אלא בנקים שעיקלו בתים של חייבי משכנתאות. בניגוד לכך, בערים כמו ניו יורק וסן פרנסיקו, שבהן המחירים לא נפלו חדות, השווקים קפואים ברובם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully