וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"וח חסוי של האיחוד האירופי: ממשלת ישראל מספחת את מזרח ירושלים

הארץ

7.3.2009 / 10:55

לפי הדו"ח: ישראל מספחת באופן לא חוקי את מזרח העיר, ע"י הרחבת ההתנחלויות והריסת בתי פלסטינים



האיחוד האירופי מותח ביקורת חריפה על ישראל וטוען כי היא מספחת את מזרח ירושלים על ידי המשך בנייה של בתי יהודים מצד אחד והריסת בתי פלסטינים מצד שני. דו"ח חסוי של האיחוד, שחלקים ממנו פורסמו הבוקר (שבת) בעיתון הבריטי "הגרדיאן", מאשים את ממשלת ישראל בנקיטת צעדים שונים כדי "לספח אליה באופן בלתי חוקי את מזרח ירושלים".



על פי דו"ח האיחוד האירופי, המתוארך ל-15 בדצמבר 2008, ישראל קובעת עובדות בשטח על ידי הרחבת ההתנחלויות, הריסת בתי פלסטינים, מדיניות מפלה בכל הנוגע לבניית בתים, סגירת מוסדות פלסטינים ובניית מחסומים בגדה. בכך, נטען בדו"ח, מגדילה הממשלה את הנוכחות הישראלית במזרח הבירה ומחלישה את האוכלוסיה הפלסטינית. מדיניות זו מביאה לפגיעה בכוחה ובאמינותה של הרשות הפלסטינית ומחלישה את הסיכויים להסכם שלום.



מחברי הדו"ח טוענים כי ישראל האיצה את תוכניותיה לסיפוח מזרח ירושלים. האיחוד אמנם מכיר בזכותה של ישראל לבצע חלק מהפעולות הנזיכרות בדו"ח מטעמי ביטחון, אך טוען במקרה זה כי הריסת הבתים אינה חוקית על פי הדין הבינלאומי ובעלת השלכות הומניטריות חמורות. מלבד ערעור כוחה של הרשות והסכנה למדיניות זו מהווה להסכם השלום, מחברי הדו"ח מזהירים עוד כי המשך התנהלות כזו של ממשלת ישראל תביא להקצנה בקרב הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully