וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' רשם הפסד של 400 מיליון דולר במסחר לא חוקי של חטיבת המט"ח

סוכנויות הידיעות

7.3.2009 / 12:26

הרשויות פתחו בחקירה נגד בנק ההשקעות על רקע ההפסדים שרשמו סוחרי המט"ח ונגזרים שלו



הפסדים של 400 מיליון דולר נגרמו לבנק ההשקעות מריל לינץ' על ידי חטיבת המסחר במט"ח ונגזרים, ועוררו את הרשויות לפתוח בחקירה בחשד לאי ההסדרים. מריל לינץ' אישר כי הוא משתף פעולה עם החקירה. האחראים להפסדים הם סוחר מט"ח במריל לינץ' לונדון, שהימר והפסיד 120 מיליון דולר בשוקי המט"ח. וכן, סוחרים אחרים שהימרו במאות מיליוני דולרים בשוקי הנגזרים. ביום שישי נפתחה חקירה בנושא על ידי רשות ני"ע בבריטניה.



פעולות המסחר הלא תקינות לא דווחו על ידי מריל לינץ', ונחשפו רק לאחר שפרשיית תשלום הבונוסים לבכירי מריל לינץ' החלה להיחקר. מריל לינץ' הודיע ממשרדיו בלונדון כי הוא משתף פעולה בחקירה, לאחר שחשף פעולות מסחר לא סדירות.



סוחר המט"ח האמור, אלכסיס סטנפורס, הושעה, לאחר ההפסדים הכבדים במסחר בקרונות שוודיות ובקרונות נורווגיות. בשנת 2008 דווח כי סטנפורס רשם רווחים של 120 מיליון דולר במריל לינץ'.



מריל לינץ' נרכש ב-2008 על ידי בנק אוף אמריקה באותו יום בו קרס ליהמן ברדרס. מאז נחשף כי מנכ"ל מריל לשעבר, ג'ון תיין, אישר מתן בונוסים גדולים לבכירי החברה לפני השלמת העסקה עם בנק אוף אמריקה, וכי ריהט את משרדו בסכומי עתק. מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קנת לואיס, נאבק עתה לנוכח חקירה בנוגע למתן הבונוסים, ולפי טענת התובע הכללי של ניו יורק, אנדרו קואומו, אינו משתף פעולה כראוי בחשיפת שמותיהם של מקבלי הבונוסים.



שערוריית הפסדי המסחר מטילה צל כבד נוסף על קנת לואיס, לאחר שמריל הפסיד 13.8 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2008, וההפסד לא נחשף בפני בעלי המניות של בנק אוף אמריקה עד לאחר אישור המיזוג. בנק אוף אמריקה נזקק בעקבות הפסדים אלה לסיוע שני מממשלת ארה"ב.



חטיבת מסחר השווקים של מריל לינץ' עומדת במרכז שערוריית ההפסדים. בראשה עומד תומאס מונטאג, סוחר לשעבר בגולדמן סאקס. בתחום זה, דיווח "ניו יורק טיימס", נפערה תהום בין בנק אוף אמריקה, המנסה לרסן את הסוחרים הפרועים וחובבי הסיכונים של מריל לינץ', לבין מונטאג, המנסה לשמור על עובדיו המצטיינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully