וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזרקה נעל לעבר נשיא איררן - מחמוד אחמדינג'אד

יוסי מלמן

7.3.2009 / 13:30

במהלך סיור בחירות נזרקו נעל וכובע לעבר נשיא איראן; התקרית הפכה לשיחת היום בקרב בלוגרים איראניים



נעל נזרקה לעברו של נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד בעת שנסע במכונית פתוחה במהלך סיור בחירות בעיר אורומייאה. אתר חדשות איראני בשם "חדשות אורומייאה" דיווח כי הנעל הוטחה לעבר אחמדינג'אד בעת שעשה את דרכו לעבר אצטדיון מקומי, שם היה אמור לשאת נאום בחירות. בדיווח לא נמסר מתי אירע הדבר, אך ככל נראה מדובר בתקרית שאירעה בימים האחרונים.



על פי הדיווח, שנקלט גם על ידי כלי תקשורת ועיתונים מערביים שציטטו את אתר החדשות האיראני, לעברו של הנשיא נזרק גם כובע, לפני ששיירת המכוניות ומאבטחיו הגבירו את מהירותם והסתלקו מהמקום.



התקרית לא דווחה בכלי התקשורת המרכזיים של איראן, אך הפכה לשיחת היום בקרב בלוגרים איראנים במדינה ומחוצה לה. מרחב הבלוגים באיראן נחשב לאחד המפותחים בעולם, והוא אחד האמצעיים המרכזיים להפצת מידע הנוגד את עמדות הממשלה ששולטת ומפקחת על כלי התקשורת המסורתים. כמה בלוגרים מתומכי הנשיא הכחישו את המעשה וטענו כי מדובר בשמועות שהופצו על ידי "מלוכנים" ו"אנטי מהפכניים" - הכינויים המקובלים על ידי תומכי הממשלה כלפי גורמי האופוזיציה המתנגדים למשטר.



אם אכן התרחשה התקרית הזו, הרי היא חיקוי של מעשה העיתונאי העיראקי שחלץ את נעלו במהלך מסיבת עיתונאים וזרק אותה לעבר נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בדצמבר האחרון בבגדאד. אין זו הפעם הראשונה שנעל נזרקת לעברו של אחמדינג'אד. במהלך הפגנת סטודנטים באוניברסיטת אמיר כביר בטהראן בדצמבר 2006, זרקו לעבר נשיא איראן נעל ואף קראו לו בוגד ודיקטטור.



אתר החדשות אורומייאה טוען כי תקרית הנעל אירעה לאחר שפרצו בעיר מהומות על רקע פגיעה של שיירת הנשיא בקשיש הולך רגל שביקש למסור לנשיא מכתב. כתיבת מכתבים ובקשות למנהיגי המדינה היא מעשה מקובל באיראן ולאחרונה גם צולם סרט תיעודי שהוצג בגרמניה הקרוי "מכתבים לנשיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully