וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל איפשרה לעובדיה להמיר אופציות למחיר מימוש נמוך - בהוצאה כוללת של 400 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

7.3.2009 / 14:54

גוגל היחידה כיום המגנה על עובדיה מנפילת השוק הגדולה זה עשורים; מניית החברה צנחה ב-60% משיאה



עם נפילתה של מניית גוגל ביחד מרבית השוק השבוע, מתכננת החברה למצוא דרך להעשיר את עובדיה בעתיד. הטלטלה בשווקים הניבה הזדמנות לרווח ל-17 אלף מעובדי גוגל, בזכות תוכנית שתסייע להם להתעלם מנפילה של 60% במחיר המניה מאז רשמה שיא של 747 דולר בנובמבר 2007.



כדי להרים את המוראל ולשמר עובדים, גוגל העניקה לעובדיה הזדמנות שנייה להרוויח ממיליוני אופציות שהוקצו להם בזמנים טובים יותר. ערכן של אופציות אלו צנח עם נפילתה של הכלכלה למיתון הגרוע ביותר מאז תחילת שנות ה-80.



העובדים קיבלו הצעה, שתוקפה פג ביום שבת, להמיר את האופציות שבידיהם לאופציות עם מחיר מימוש נמוך יותר, מחיר הסגירה ביום שישי. בשל כך, נראה כי עובדי גוגל קיוו לנפילה חדה במניה, והם אכן קיבלו אותה - ביחד עם הזדמנות להרוויח יותר מהאופציות בעתיד.



גוגל מנסה למחוק הפסדים אלה על ידי שינוי מחיר המימוש לרכישת האופציות. מחיר המימוש החדש, שהוא העלות לפדיון האופציה עבור העובד, שיקף את מחיר הסגירה של גוגל ביום שישי, 308.57 דולר.



העובדים ירוויחו מההפרש בין מחיר קנייה זה לבין מחיר השוק בעת מימוש האופציה. בסיכום שבועי נפלו מניותיה ב-9%. כ-85% מ-20 אלף עובדי גוגל מחזיקים אופציות "מתחת למים", כלומר, המחיר בו נסחרת המניה נמוך ממחיר המימוש.



רוב אופציות אלו ניתנו להחלפה תמורת האופציות בעלות המחיר החדש לפני שתוכנית החלפת האופציות שמציעה גוגל תפוג היום (שבת) בשעה שש בבוקר לפי שעון החוף המערבי. מנכ"ל גוגל אריק שמידט והמייסדים לארי פייג' וסרגיי ברין, שהם כבר מיליארדרים, לא יוכלו להשתתף בתוכנית.



גוגל ידועה כחברה המפנקת את עובדיה, והיא מתבלטת בכך שהיא מציעה אופציות לכל עובדיה, ולא רק לבכירים. אולם, היא החברה היחידה שמנסה להגן על עובדיה מהקשיים הפיננסיים שיצרה נפילת השוק הגדולה זה עשורים.



חברות אחרות שהציגו תוכנית המרת אופציות כוללות את סטארבקס, מוטורולה ו-AMD, ועד סוף השנה סך 21 חברות.



בעלי מניות אינם תומכים בתוכניות המרת אופציות, מכיוון שהן מעניקות לעובדים עדיפות, ואינן מאפשרות לבעלי המניות למחוק הפסדים באופן דומה. תמחורן מחדש של האופציות עלול גם להניב הוצאות מוגדלות, שיפגעו ברווח החברה.



למשל, גוגל צפויה לספוג הוצאות של 400 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות כדי לפצות על תוכנית המרת האופציות, וזה רק על בסיס הנחה שהן יתומחרו ב-350 דולר לעומת 308.57 דולר, המחיר שבהן תומחרה ההמרה בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully