וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אבישי ברוורמן: "הייתי מוכן להיות שר אוצר מקצועי של נתניהו"

TheMarker

7.3.2009 / 17:54

ברוורמן: "אילולא ברק - היינו מנהיגים את המדינה; נשלוט באופוזיציה גם אם ציפי לבני תעמוד בראשה"


"הייתי מוכן להיות שר אוצר מקצועי של נתניהו". כך אמר הבוקר ח"כ אבישי ברוורמן באירוע בבית ההורים ע"ש "פנחס רוזן" ברמת גן וטען כי לתפקיד שר האוצר דרוש מומחה מקצועי, והוא עצמו היה יכול להיענות לבקשה כזאת אם היה נשיא אוניברסיטה, אך לא כמי שמשתייך למנהיגות מפלגת העבודה.

לדברי ברוורמן אין כיום נבחרת שלטונית למפלגת העבודה, "ברק עשה את כל הטעויות, אם לא היה עושה אותם היינו מנהיגים את המדינה".

"אם נתניהו לא ילך בדרך תקינה נהיה אופוזיציה לוחמנית, במטרה להוות בתוך שנתיים אלטרנטיבה שלטונית. לברק אמרתי, שאם נתניהו רוצה בו כשר ביטחון מקצועי - זה יהיה בלי מפלגת העבודה",

לדברי ברוורמן, התפקיד החשוב בממשלה הוא שר אוצר ולא שר ביטחון. "אנחנו נמצאים במשבר כלכלי מהגדולים שהיו אי פעם בעולם ולכן, כבר לפני שנה התחננתי שיוציאו שני מיליארד שקל לפתרון בעיות חברתיות מתהוות. בתחום הכלכלי אני מציע לבנימין נתניהו, ראש הממשלה המיועד, כמה עצות: תזרוק לפח את תפיסת העולם הניאו-ליברלית, שבה מורידים מיסים לאלפיון העליון. גם נושא ההפרטה המוגזם, שבו לוקחים כסף ציבורי ומעבירים אותו לבעלי הון – התנפץ. אם אתה רוצה לשמש גם שר אוצר, קח לידך אדם מקצועי ואמין, שיעשה עבורך את העבודה המקצועית הראויה".

עוד הוסיף ברוורמן, כי בליכוד אף אחד לא רוצה להיות שר אוצר, "מכיוון שכל אחד שמתמנה לשר לא עושה את התפקיד הנוכחי אלא את התפקיד הבא, אז למה לאנשי הליכוד ללכת להיות שר אוצר דווקא בתקופה הקשה הנוכחית?"

לטעמו, מפלגת העבודה הולכת לאופוזיציה. "זה סופי, למרות שלמדתי ששום דבר לא סופי. מפלגת העבודה נחלה כשלון חרוץ בבחירות, והתדרדרה עד למצב המחפיר של 13 מנדטים בכנסת. אני חושב שמפלגת העבודה צריכה להיות באופוזיציה. חברי ואני נשלוט באופוזיציה גם אם ציפי לבני תעמוד בראשה", אמר.

לדבריו, האבטלה הוא המאבק הראשון שצריך להתחיל ולפעול בו. אחר כך צריך להעלות את שכר המורים, הרופאים והמהנדסים. לחזור ולפתח את ההשכלה הגבוהה, ובתמורת 150 מיליון דולר להביא לארץ 300 מדענים יהודים מהשורה הראשונה שהביעו נכונות לפעול כאן.

"למפלגת העבודה אין נבחרת שלטונית, יש בה אנשים טובים שלא שולטים ביצריהם. צריך להתנהל אחרת. הסיבה שהגענו למה שהגענו הוא חוסר הבגרות של מנהיגים.

בתשובה לשאלה - מדוע לא תהיה יו"ר מפלגת העבודה?
השיב ברוורמן: "לי יש סובלנות וסבלנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully