וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האג"ח הממשלתיות בבריטניה זינקו לאחר הודעת הבנק המרכזי כי ידפיס כסף וירכוש נכסים

סוכנויות הידיעות

8.3.2009 / 8:43

התשואות על האג"ח הממשלתיות ירדו ביום שישי ל-3.06% - השיעור הנמוך מאז 1946



אג"ח ממשלתיות של בריטניה זינקו בסוף השבוע לאחר שהבנק המרכזי של בריטניה חשף תוכנית לרכוש נכסים בשווי מיליארדי ליש"ט כדי להמריץ את הכלכלה.



מנהלי קרנות וספקולנטים מיהרו לרכוש אג"ח ממשלתיות, והעלו את מחירן, לפני השקתה של תוכנית ביום רביעי במסגרתה יודפס כסף ויירכשו הנכסים.



ביום חמישי הוריד הבנק המרכזי של בריטניה את הריבית ב-0.5% ל-0.5% כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי. זהו שיעור הריבית הנמוך ב-300 שנות ההיסטוריה של הבנק. בנוסף, הודיע הבנק על תוכנית חסרת תקדים שבמסגרתה יודפס כסף כדי לרכוש נכסים ממוסדות פיננסים.



משרד האוצר הבריטי אישר לבנק המרכזי להדפיס עוד כסף ולהזרים אותו למערכת הפיננסית באמצעות רכישת נכסים. באמצעות הכסף שיודפס, ירכוש הבנק המרכזי של בריטניה בעיקר אג"ח ממשלתיות של בריטניה מבלי לממן את הרכישה באמצעות גיוס הון בשווקים, ועל ידי כך יגדיל את היצע הכסף בשוק.



במסגרת התוכנית, ירכוש הבנק נכסים בשווי 75 מיליארד ליש"ט (105 מיליארד דולר). הבנק הודיע כי אחרי שלב זה ייתכן שלב נוסף של רכישות בשווי 75 מיליארד ליש"ט.



מחיר האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים רשם את הזינוק היומי החד זה 17 שנה ביום חמישי האחרון, ומחירי האג"ח הקונצרניות בנמכרות בליש"ט עלו בשיעור החד זה עשור. התשואות על האג"ח הממשלתיות ירדו ביום שישי ל-3.06 - השיעור הנמוך מאז 1946.



החוזים על האג"ח הממשלתיות הבריטיות למסירה ביוני נסגרו בעלייה של 2.96 נקודות ל-124.56.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully