וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים זרים מאבדים אמון בסיטי של לונדון: משכו טריליון דולר - 15% מהשקעותיהם - תוך 9 חודשים

נמרוד הלפרן

8.3.2009 / 9:11

ממשלת בריטניה הוציאה עד כה על חילוץ המגזר הבנקאי סכום שווה ערך לחמישית מהתמ"ג



משקיעים זרים משכו מבריטניה השקעות בהיקף של טריליון דולר בתשעה החודשים האחרונים של שנת 2008, לפני נתונים שפירסם שלשום הבנק המרכזי של בריטניה. החבויות החיצוניות של הבנק בריטיים - כלומר הכספים המוחזקים בבריטניה על ידי הבנקים בשם משקיעים זרים - נפלו ב-700 מיליארד ליש"ט (טריליון דולר) בין האביב האחרון לסוף שנת 2008, ביטוי לאובדן אמון המשקיעים בסיטי של לונדון.



משקיעים זרים משכו 597.5 מיליארד דולר רק ברבעון האחרון של שנת 2008 לאחר גידול קל בהיקף ההשקעות ברבעון השלישי של השנה, אך בריחת שיא כספי משקיעים בסך 682.5 מיליארד דולר ברבעון השני.



במהלך שלושה רבעונים אלה משכו משקיעים זרים כ-15% מסך השקעותיהם בבריטניה, אשר הסתכמו נכון לסוף 2008 בכ-6 טריליון דולר. שיעור המשיכות שביצעו משקיעים זרים הוא הגבוה ביותר שנרשם זה עשרות שנים בבריטניה.



הנתונים עשויים להגביר את החששות מפני פגיעה במוניטין של בריטניה כיעד השקעות בטוח, לנוכח החרפת המשבר במגזר הבנקאי במדינה. היחלשות הליש"ט, אשר איבדה כרבע משווייה מאז אמצע שנת 2007, היתה גם הגורם לבריחת המשקיעים וגם התוצאה שלו, ובכך עלולה ליצור מעגל קסמים של נבואה אשר מגשימה את עצמה.



המגזר הבנקאי בבריטניה נחשב לגדול באופן יחסי לסך הכלכלה, והיקף החבויות שלו מסתכם בפי ארבע מהתוצר המקומי הגולמי (GDP) של בריטניה. במקרה שממשלת בריטניה תיאלץ ליטול על עצמה את חובות המגזר, יגיעו חובותיה ביחס לתוצר, לכמעט כפליים מגודלו של החוב הלאומי של בריטניה בסוף מלחמת העולם השנייה.



ממשלת בריטניה כבר הוציאה על חילוץ המערכת הבנקאית סכום שווה ערך לחמישית מהתמ"ג (19.8%) של בריטניה - יותר מכל כלכלה גדולה אחרת בעולם - לפי דו"ח שפירסמה שלשום קרן המטבע הבינ"ל (IMF).



בסוף השבוע, הגיעה ממשלת בריטניה להסכם עם הבנק הבריטי לוידס, במסגרתו תסכים הממשלה לבטח נכסים של הבנק בהיקף של 260 מיליארד ליש"ט בתמורה להגדלת החזקות הממשלה בבנק מ-43% מהמניות לעד 75%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully