וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההנהלה הפסיקה את העבודה ב"עוף העמק"

העובדים יתבצרו במפעל, במחאה על סגירתו ופיטורי 200 עובדיו: "האדישות כלפינו מקוממת. אפילו לעופות במשחטה אכפת יותר"

הנהלת משחטת "עוף העמק" ברמת ישי מינתה בסוף השבוע מנכ"ל מיוחד, שהודיע לעובדים על הפסקת העבודה במפעל החל מהיום. זאת, בשל כוונת ההנהלה לסגור את המשחטה בימים הקרובים ולפטר את 200 העובדים.

העובדים מתכוונים לחסום היום בשעה 11:30 את שערי המפעל בכלובי עופות, להבעיר צמיגים ואף ללון במשמרות במפעל בימים הקרובים ולקיים פעולות מחאה.

משחטת "עוף העמק" הינה בבעלות 14 קיבוצים ומושבים. המשחטה החלה לאחרונה בשיווק "עוף ירוק" ללא אנטיביוטיקה, הנחשב לעוף איכותי במחיר גבוה. לנוכח המיתון והירידה במכירות הצטברו הפסדים כבדים והעובדים לא קיבלו את שכר חודש ינואר. באחרונה אף עברה המשחטה לעבוד במתכונת של 3 ימים בשבוע.

ביום חמישי האחרון אמורה ההנהלה לסגור את המפעל, אולם בהתערבותו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נדחתה הסגירה לשבוע הבא בניסיון להביא להצלתו ולמנוע את פיטורי העובדים. בינתיים, כאמור, החליטה ההנהלה להפסיק את העבודה במפעל לקראת הסגירה, לאחר שלא נמצא פתרון.

יו"ר ההסתדרות אף העלה את הנושא בשבוע שעבר בפני יו"ר אגף התקציבים, רם בלניקוב, שהביע נכונות לבדוק אפשרות לסיוע. מהנתונים שהעבירה ההנהלה להסתדרות התגבשה ההערכה כי היקף החובות לבנקים, ספקים ועובדים וגורמים נוספים מגיע ל- 30 עד 40 מיליון שקל, ולא כ- 10 מליון כפי שסברו בהסתדרות תחילה.

בהסתדרות אומרים היום ,כי חייבים לעשות מאמץ למיצוי כל אפשרות שתביא למניעת סגירת המפעל ולפיטורי העובדים. יו"ר מרחב נצרת, ליאון פרץ, אמר היום כי "נראה כי ההנהלה מעוניינת לסגור את המשחטה ולפטר את העובדים. ההנהלה דחתה בימים האחרונים כל ניסיון לקבלת הלוואה ואף אינה מעוניינת להזרים כספים. ההנהלה מעוניינת במשקיע שייקח עליו את כל האחריות והחובות מבלי להשתתף בנטל. זה נראה בלתי אפשרי וזה חסר אחריות כלפי העובדים".

יו"ר ועד העובדים, מוטי סער, אומר כי "אנחנו מרגישים בימים האחרונים סוג של אדישות. ההסתדרות אינה יכולה להציל אותנו לבדה. התחושה היא שמישהו שכח שרמת ישי היא בתחומי מדינת ישראל. 200 עובדים קשיי יום הולכים הביתה ונראה לנו שלעופות במשחטה אכפת יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully