וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים של גרמניה: עדיף שאופל תפשוט רגל מאשר שתקבל סיוע ממשלתי

סוכנויות הידיעות

8.3.2009 / 9:57

לאור חששות הממשלה שכל סיוע לאופל יגיע לחברה האם - GM - שהודיעה כי היא על סף פשיטת רגל


שר הפנים של גרמניה, וולפגנג שויבל, אמר בסוף השבוע כי על יצרנית המכוניות אופל לשקול פשיטת רגל, במקום לבקש סיוע מהממשלה. חדלות פירעון, לדבריו, היא דרך עדיפה להתמודד עם בעיותיה של החברה. "חוק חדלות הפירעון בגרמניה לא נועד להרוס נכסים כלכליים, אלא לשמור עליהם", אמר השר לעיתון הגרמני "הנדלבלאט".

דבריו של השר הם בניגוד מוחלט לקו בו נקטה ממשלת גרמניה עד כה, לפיו תשתמש במענקי אשראי על מנת לסייע לאופל. למרות זאת, הדברים משקפים את חששותיה של הממשלה, שכל סיוע שהיא תיתן לאופל, יועבר לחברה האם האמריקאית, (GM), שהודיעה בסוף השבוע כי היא על סף פשיטת רגל.

לאחר שבועות של דיונים עם איגוד העובדים של אופל, פירסם קארל פיטר פורסטר, נשיא GM באירופה, בשבוע שעבר את תוכנית ההבראה של אופל, אשר תכלול תמיכה ממשלתית בשווי 4.2 מיליארד דולר, קיצוץ בהוצאות החברה בשווי 1.2 מיליארד דולר והתחייבויות כספיות חדשות של GM לחברה הגרמנית.
בהנהלת אופל מתנגדים לפשיטת רגל, בטענה שהדבר ישפיע באופן מיידי על המסחר וההפצה בחברה ושבעקבותיו היא עלולה לקצץ 300 אלף משרות באירופה ו-100 אלף בגרמניה.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הביעה מורת רוח מתוכנית החילוץ, שהגישו אופל והחטיבה האירופית של GM לממשלה בשבוע שעבר, לפיה תוצא אופל מידיה של GM ותהפוך לעצמאית. בנוסף, כעסו גורמים בממשלת גרמניה על כך שאופל ביקשה סיוע ממשלתי, במקביל לתכנונה לקצץ אלפי משרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully