וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: סיום פוטנציאל הפחתת הריבית במשק האמריקאי לצד המשך חוסר הוודאות הכלכלית בעולם יוסיפו לחזק את הדולר

TheMarker

8.3.2009 / 10:28

בסיכום שבועי התחזק הדולר בכ-0.6% מול השקל ובכ-0.7% מול היורו



סיום פוטנציאל הפחתת הריבית במשק האמריקאי לצד המשך חוסר הוודאות הכלכלית בעולם יוסיפו לחזק את הדולר, כך מעריכים הבוקר כלכלני יחידת המחקר של בנק לאומי. עוד מעריכים בבנק כי, הנגזר משני הראשונים - חוסר התיאבון לסיכון תמשיך לתמוך במטבע האמריקאי.



השבוע התחזק הדולר מול השקל בדומה למגמה בעולם. בבנק לאומי מעריכים כי, התחזקות זו של הדולר בעולם השבוע נבעה מאווירת הפסימיות ואף פאניקה ששררה בקרב המשקיעים, כאשר לאווירה זו תרמו מספר גורמים. בסיכום שבועי התחזק הדולר בכ-0.6% מול השקל ובכ-0.7% מול היורו.



בין הגורמים אותם מציינים בלאומי הוא דיווחה של ענקית הביטוח AIG על הפסד רבעוני של 61 מיליארד דולר, שהינו ההפסד הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. כתוצאה מכך החליט הממשל האמריקאי להזרים לחברה עוד 30 מיליארד דולר, בנוסף ל-150 מיליארד דולר שכבר הוזרמו בעבר, בכדי למנוע את התמוטטותה. דווח זה גם עורר את חששות המשקיעים מפני הלאמות נוספות של תאגידי ענק בארה"ב.



גורם נוסף אותו מציינים בבנק הוא מכתבו של המשקיע האגדי וורן באפט למשקיעי בארקשייר האתווי בו טען כי הכלכלה האמריקאית נמצאת במצב קשה וצפויה להישאר במצב זה במשך 2009 ואולי אף מעבר לכך.



על מהסחר של הדולר מול הליש"ט והיורו השפיעה הודעת הבנק הגדול בבריטניה HSBC על כוונתו לגייס 12.5 מיליארד ליש"ט על ידי הנפקת זכויות, מה שעורר את חששות המשקיעים לגבי המערכת הפיננסית בממלכה הבריטית.



בארה"ב פורסמו השבוע נתוני מאקרו שליליים, ביניהם ניתן לציין את ההתכווצות של מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור ואת הירידה החדה במספר המשרות במגזר היצרני ובמגזר השירותים בארה"ב, כפי שמשתקף מסקר ה-ADP.



בבנק לאומי מעריכים כי מגמה זו של הדולר תואמת את התנהגותו בתקופה האחרונה, לפיה בעת עלייה במפלס החששות נוטים המשקיעים להתבצר בדולר הנתפס כנכס בטוח יותר, ולהיפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully