וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 30 שנה בבעלות ממשלת יוון: חברת התעופה אולימפיק איירלנייס תימכר תמורת 224 מיליון דולר

נמרוד הלפרן

8.3.2009 / 10:29

MIG, קרן ההשתלטות הגדולה ביוון, תרכוש את חברת התעופה המפסידה, שייסד אריסטוטל אונאסיס



ממשלת יוון הסכימה למכור את חברת התעופה הלאומית המפסידה אולימפיק איירליינס, לאחר כשלושים שנה בבעלותה. מרפין אינווסטמנט גרופ (MIG), קרן ההשתלטות הגדולה ביוון, תרכוש את החברה תמורת 177.2 מיליון יורו (224 מיליון דולר), מסרה אתמול ממשלת יוון. העסקה עדיין כפופה לאישור רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי, אשר צפויה לקבל החלטה בעניין בשבוע הבא.



הצעת הרכש של MIG עבור אולימפיק גברה על הצעה מתחרה של חברת התעופה היוונית איגיאן איירליינס, המתחרה הגדולה ביותר של אולימפיק, בסך 170 מיליון יורו.



מכירת אולימפיק, אשר נוסדה בשנת 1957 על ידי איל הספנות אריסטוטל אונאסיס ואשר נרכשה על ידי ממשלת יוון בשנות ה-70, צפויה לחסוך לממשלת יוון הוצאות של כ-150 מיליון יורו בשנה, בגין הפסדים תפעוליים של חברת התעופה.



MIG, הנסחרת בבורסת אתונה, כבר מחזיקה בבעלותה את חברת המזון ומוצרי החלב הגדולה ביוון, ויווארטיה, כמו גם את מפעילת המעבורות אטיקה. כמו כן, יש לקרן השקעות במגזרי הבריאות, התיירות, הנדל"ן וה-IT ביוון.



58% ממניות MIG מוחזקות בידי משקיעים אסטרטגיים יוונים. משקיעים זרים מחזיקים ב-24% ממניות החברה ו-18% הנותרים בידי ממשלת דובאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully