וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכורים לגאדג'טים? סעו למזרח הרחוק ולארה"ב

רינה רוזנברג

8.3.2009 / 10:40

היכן הכי טוב לקנות אייפון? אם חשקה נפשכם דווקא בטלפונים סלולריים, עדיף לא לרכוש אותם בארה"ב מכיוון שהקנייה מחייבת בדרך כלל התחייבות לספק. לעומת זאת, בתיאלנד יש שווקים שלמים שבהם אפשר לרכוש טלפונים משומשים במחירים נמוכים מאוד עם תוכנות באנגלית וללא צורך בה



>> הימים שבהם רכישת מוצרי אלקטרוניקה בחו"ל היתה הדרך הזולה והכדאית ביותר לאבזר את הבית פחות רלוונטיים כיופ. "המיסוי ירד בשנים האחרונות מ-85% ל-15%, ותיאורטית המחירים בישראל ידידותיים הרבה יותר ואמורים להיות דומים למחירים בחו"ל", מסביר גיל לייזר, סמנכ"ל השיווק של פיוניר.



"במזרח אירופה ממש לא כדאי לקנות כלום. הכל יקר מאוד. גם במערב אירופה המחירים גבוהים יחסית, אבל יש גם מקומות שאפשר למצוא בהם מחירים משתלמים בכל קנה מידה. בגרמניה, לדוגמה, רשתות כמו saturn ו-MediaMarktמציעות מחירים אטקרטיוויים גם לצרכן הישראלי", אומר דודי וירניק, נשיא חברת Nav n' Go, מפתחת תוכנת הניווט התלת-ממדית iGO8.



עם זאת, ישנם מקומות שבהם כדאי לרכוש מוצרי אלקטרוניקה וגאדג'טים, ואף מקובל להתמקח. "בבנגקוק ובהונג קונג, למשל, אפשר להתמקח על המחיר, אבל הפערים לא תמיד שווים את הטרחה והזמן", טוען עודד חרמוני, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחממת מיטג היי-טק ונצ'רס ויועץ השקעות בתחומי מוצרי צריכה אלקטרוניים. לדבריו, גם בחנויות של ישראלים בארה"ב אפשר לנסות להתמקח.



כיום, הציבור הישראלי לא מתעסק ברכישת מוצרים גדולים בחו"ל, ורוכש לרוב מוצרים קטנים כמו נגנים, מצלמות ולפטופים שאינם חבים במס מלבד מע"מ. "הכדאיות לרכוש בחו"ל היא לרוב לא פונקציה של מחיר אלא של זמן - בחופש יש זמן לבחון לעומק מה לקנות. מתווספת לכך חוויית קנייה והאפשרות להשיג גאדג'טים שאין בישראל", אומר לייזר.



תמיכה בעברית ואחריות



לפני שקונים מוצר חשמלי או גאדג'ט בחו"ל, כדאי לשים לב לכמה פרטים - כמו אם המוצר תומך בשפה העברית ואם יש עליו אחריות. "ברוב העולם יש אחריות בינלאומית, אך מדובר רק במדינות שיש בהן נציגות של החברה", מסביר לייזר. "בישראל בדרך כלל מדובר בזכיינים שאינם חייבים לכבד אחריות זו, וכדי לתקן את המכשיר צריך לפנות למדינה הקרובה או לשלם כסף עבור התיקון". עם זאת, ייתכן שאחריות מיותרת - שכן בכל מקרה מחליפים מוצרים בעלי אורך חיים קצר לעתים תכופות. מומלץ גם לחפש חנויות שהמוכרים מכירים את תחום הגאדג'טים לעומקו.



"כשקונים מוצר אלקטרוני בחו"ל, צריך לבדוק אם הוא מתאים מבחינת יכולת התקשורת וההתאמות לישראל ולוודא את נושא האחריות הבינלאומית", מסביר חרמוני. לדברי שי מנחם, סמנכ"ל השיווק של SG אלקטרוניקה, "הצרכן צריך לבדוק את המפרט הטכני של המכשיר שהוא רוצה לקנות בישראל, ולשים לב אם יש הבדלים בינו לבין המוצר בחו"ל". לטענתו, רכישת מכשירי חשמל באירופה בעייתית פחות מבחינה זו מאשר רכישת מכשיר בארה"ב, משום ששיטת השידור והמתח באירופה ובישראל זהות - השיטה באירופה היא PAL, ואילו בארה"ב היא NTSC.



בנוסף, חשוב לוודא ששיטת הצפייה ב-DVD תואמת את השיטה בישראל. אם קונים בלו ריי, הוא צריך לתמוך באזור B, אחרת לא תוכלו לצפות בסרטים. בנוסף, צריך לשים לב למתח החשמלי שעליו פועל המכשיר, מכיוון שבישראל הוא 220 וולט.



"אפילו קניית קונסולת פלייסטיישן דורשת בדיקה. פלייסטייישן 3 אמריקאי זול בכ-30% ממחירו בישראל, אך משחקים רבים שיירכשו בישראל לא יפעלו בו", אומר חרמוני. "אם יש קרוב בחו"ל, זה משתלם כי מחירי המשחקים בארה"ב הם כמחצית ממחירם בישראל".



אם חשקה נפשכם דווקא בטלפונים סלולריים, עדיף לא לרכוש אותם בארה"ב מכיוון שהקנייה מחייבת בדרך כלל התחייבות לספק. לעומת זאת, בתיאלנד יש שווקים שלמים שבהם אפשר לרכוש טלפונים משומשים במחירים נמוכים מאוד עם תוכנות באנגלית וללא צורך בהתחייבות לספק.



גם בהונג קונג מחירי הסלולר נמוכים ולרוב מגיעים עם תוכנה באנגלית ולא דורשים התחייבות. בבריטניה אפשר למצוא מציאות בתחומי הגאדג'טים והסלולר, במיוחד לאור הפאונד הנמוך.



היזהרו ממלכודות תיירים



אמנם כדאי לדעת איפה כן לקנות, אך חשוב לא פחות לדעת איפה לא לקנות. ברחוב Nathan באזור Tsim Sha Tsui בהונג קונג יש חנויות מפוארות עם מבחר גדול, אך ברוב המקרים המחירים גבוהים ויש סיכוי גבוה שלא תקבלו את מה שביקשתם. הסגנון דומה לחנויות הישראלים ברחוב 42 בניו יורק - אין מציאות אמיתיות, ומומלץ לא להתקרב למלכודות תיירות אלה.



כדי שתוכלו להגיע לרשתות ולחנויות הנכונות בתחום הגאדג'טים ומכשירי החשמל בעולם, התייעצנו עם מומחים מהתחום בהם לייזר, מנחם, חרמוני, אודי מארצ'י מנכ"ל פישמן סלולר, וירניק, עודד פאר מנכ"ל אנטר, אורה לוסטיג-הגדיש מנהלת שיווק בשקם אלקטריק, ישראלים שחיים בחו"ל וחובבי גאדג'טים שנוסעים הרבה לחו"ל.



ארה"ב



1. B&H: רשת מוכרת למוצרי אלקטרוניקה עם מגוון רחב של מותגים מובילים מגאדג'טים מיוחדים ועד מצלמות ומסכי LCD. המחירים סבירים והאמינות גבוהה, אך החנות אינה לחובבי גאדג'טים מושבעים. החנות בבעלות יהודים חרדים ולכן הרשת לא פעילה בשבתות ובחגים.



כתובת: בשדרה התשיעית על רחוב 34, ניו יורק.



2. FRYS: כדאי להיכנס לרשת הנמצאת בהאנגרים ענקיים ליד הערים. יש מבחר ענק של ציוד אלקטרוני במחירים נמוכים יחסית לישראל. קשה לקבל שירות במקום, אך כל המוצרים מופיעים בתצוגה בחנות ואפשר לבחור ולקנות במקום מה שרוצים. המחירים משתנים בין הסניפים.



כתובת: Stonecrest Boulevard 9825, סן דיאגו. לרשת סניפים בכל קליפורניה, טקסס ואשינגטון ואריזונה.



3. Best Buy: הרשת מציעה מחירים אטרקטיוויים למוצרי אלקטרוניקה ופרושה בכל ארה"ב.



כתובת: סניף ניו יורק: Commercial Drive 4725 New Hartford, (store 545).



4. הסניף הראשי של סוני: החנות מרכזת את כל העדכונים והחידושים בתחום המחשבים והמצלמות. המחירים גבוהים מאוד.



כתובת: Madison Avenue 550 between Madison and Fifth Avenue.



5. J&R: כלבו בקו צעיר עם מגוון משחקים, קונסולות, אביזרי מחשב ומצלמות. המגוון העצום עושה סחרחורת. המחירים מעל הממוצע.



כתובת: Park Row 23 במנהטן.



6. The Samsung Experience: חנות קונצפט של סמסונג, שהדגש העיקרי בה הוא על מוצרים מעוצבים ויקרים ומוצרי קונצפט מיוחדים שלא ניתן למצוא בחנות רגילות.



כתובת: בניין טיים וורנר,Columbus Circle 10, ניו יורק.



7. RadioShack: רשת חנויות אלקטרוניקה גדולה בארה"ב המתמחה במוצרי תקשורת, רדיו, GPS, מצלמות ואביזרים. מפעילה יותר מ-7,100 חנויות ונציגויות בארה"ב.



כתובת: בכל מנהטן.



8. APPLE: חנות הדגל המעוצבת של אפל בניו יורק.



כתובת: Fifth Avenue 767, ניו יורק.



לונדון



1. Totenham Court Road: הרחוב הממוקם בתחילת אוקספורד מרכז מגוון חנויות אלקטרוניקה, אך הפריטים שם יותר יקרים מבישראל.



2. Argos: רשת זולה וכדאית. הקנייה מקטלוג - בוחרים ומקבלים את המוצרים במקום. על אף שהקנייה נוחה פחות, האמינות גבוהה ויש מציאות. חובה להקדיש זמן לעיון בקטלוגים האין-סופיים. ברוב המקרים, המוצרים זולים יותר מבישראל.



כתובת: New Oxford Street 80-110.



3. Maplin: רשת חנויות אלקטרוניקה הפרושה ברחבי בריטניה בכלל ובלונדון בפרט, ומציעה מסכי מחשב, אביזרים, DVD, כרטיסי זיכרון ומוצרי טלפוניה. לרשת יש אתר אינטרנט מפורט, כך שאפשר לבדוק את מחירי המוצרים לפני ההגעה לחנות.



כתובת: 2-6 Alderman Judge Mall, Kingston-Upon-Thames.



4. The Phone House: הרשת גדולה ביותר בעולם בתחום התקשורת והסלולר. מפעילה יותר מ-1,000 חנויות באירופה, כאשר חנות הדגל שלה נמצאת בלונדון וניתן למצוא בה מטלפונים סלולריים ועד טלוויזיות של כל המותגים המובילים.



כתובת: Peninsular Park, Bugsby's way, Charlton.



5. Loewe: חנות קונצפט של מותג הפרימיום, המעוצבת כמו גלרייה לאמנות. היתרון שלה הוא חשיפה לכל המוצרים ואפשרויות לחוות אינטגרציה בין המכשירים השונים (אודיו וגם וידיאו).



כתובת: 87-135 Brompton Road, Knightsbridge.



6. Currys: רשת חנויות הפרושה בכל לונדון עם פריטים בתחום המחשבים, האודיו, משחקי המחשב, הצילום ומסכי טלוויזיה. יש לרשת אתר אינטרנט מפורט כך שניתן לבדוק את מחירי המוצרים לפני ההגעה לחנות.



כתובת: Unit 1 Humphreys Street, Old Kent Road, GB Southwark.



ברלין



1. הסניף הראשי של הרשת MediaMarkt: חמש קומות של מוצרי חשמל, מקו לבן עד מחשבים, חנות חשמל ענקית, זולה ואיכותית. ביקור אחד מאפשר סקירה של כל המוצרים בשוק.



כתובת: רחוב kudam.



2. Saturn: רשת אירופית יוקרתית שחנות הדגל שלה נמצאת בברלין. מרכז בן שבע קומות שבו אפשר למצוא מכרטיסי זיכרון ועד למערכות קולנוע בעשרות אלפי יורו.



כתובת: 1 Hamburg Altstand Monckebergstr.



הונג קונג



1. Golden Computer Arcade: מרכז לגאדג'טים שבו ניתן למצוא כל מה שרק חולמים - מלפטופים חדישים וקלילים ועד פלאפונים שלא רואים עדיין בישראל. המחירים נמוכים ובדרך כלל הפריטים מקוריים.



כתובת: ליד תחנת Mtr Sham Shui Po.



2. קניון Landmark: קניון יוקרתי ומסוגנן המאכלס בין היתר חנויות אלקטרוניקה מהשורה הראשונה. המחירים שם יהיו בהתאם.



כתובת: One Exchange Square.



3. קניון Harbour city: בקניון לא מעט חנויות אלקטרוניקה. ניתן להשוות מחירים בין החנויות והמבחר רחב מאוד. מדובר בקניון עממי יותר המציע גאדג'טים להמונים.



כתובת: אזור Tsim Sha Tsui ליד Kowloon Peninsula.



4. Mongkok Computer Center: מרכז בעל כמה קומות של חנויות מחשבים, אביזרים, מוצרי אלקרוניקה דיגיטלית ומכשירים סלולריים. מרבית החנויות במרכז אינן רשתות ולכן המחירים בהן לעתים נמוכים יותר.



כתובת: Nelson Street.



פאריס



1. FANC: רשת גדולה ואיכותית למוצרי אלקטרוניקה, מוסיקה, וספרים שלה סניפים בכל צרפת. סניף מרכזי ממוקם במרכז Les Halles. לרשת יש גם חנות ייחודית למוצרים אלקטרוניים.



כתובת: 81-77 St. Germain Boulvard.



2. Darty: רשת חנויות של מוצרי חשמל ממכונות כביסה ועד אייפודים. אפשר למצוא שם קשת רחבה של מחירים. הבת של בעלי החנות התחתנה באחרונה עם הבן של ראש ממשלת צרפת, ניקולא סרקוזי.



כתובת: סניף מרכזי במרכז Les Halles.



3. Surcouf: רשת לגאדג'טים בקו צעיר, נראית משהו בין שוק לדיסנילנד.



כתובת: Avenue Daumesnil 139, ברובע ה-12.



4. Colette: כלבו יוקרתי שמיועד למעמד הגבוה. אפשר למצוא בו גם גדאג'טים מועצבים ויקרים.



כתובת: Fubourg saint Honor 312.



בנגקוק



1. קניון MBK: הקומה השישית בקניון היא מרכז הסלולר של המזרח, שבו מוכרים אלפי ג'אדג'טים במחירים נמוכים.



כתובת: Thanon Phayathai, Pathumwan 444.



2. Pantip Plaza: מרכז קניות ענק בן חמש קומות, המכיל בסטות וחנויות בתחומי הגאדג'טים, המחשבים והמשחקים במחירים נמוכים יותר מבישראל. גן עדן לחובבי גאדג'טים, מתאים בעיקר למי שמחפש חלקי מחשב זולים, תוכנות, משחקים ותוספות זולות.



כתובת: Petchburi Rd in Pratunam district.



3. Siam Paragon: קומה של מותגי פנסוניק וסוני עם כל החידושים. מגוון המוצרים רחב יותר מבישראל. לדוגמה, תוכלו למוצא שם מסכי פלזמה ענקיים שבישראל אין להם בכלל שוק.



כתובת: Siam square main skytrain (BTS) station.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully