וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: המסחר באופציות משקף לדולר יציבות ברמה של 4.24 שקלים; רפי כהן: "הדולר ימשיך להתחזק"

טל לוי

8.3.2009 / 11:17

רפי כהן: "הפיטורים מכים בנו והצמיחה יורדת ובמצב שכזה, בטוח שלא רצים להשקיע דווקא בשקל"



המסחר בשוק המט"ח נפתח השבוע ביציבות כאשר הדולר נסחר ברמה של 4.24 שקלים – עלייה קלה לעומת השער היציג שנקבע ביום שישי על 4.234 שקלים. היום, יום ראשון, לא מתקיים מסחר במטבע חוץ ושער הדולר משתקף מהמסחר באופציות בין הבנקים. בעולם ממשיך הדולר לשמור על רמה גבוהה יחסית של 1.2652 דולר ליורו.



"אף על פי כן ולמרות הצרות הצרורות בארה"ב, הכוללות רמות אבטלה גבוהות של 8.1%, הדולר בעולם ממשיך להתחזק", אומר מנכ"ל מטח24, רפי כהן. "כעת רואים כי הצרות מחלחלות אט אט גם לישראל: אנחנו חושבים שאנחנו חיים במקום שלא ייפגע אבל הפיטורים מכים בנו והצמיחה יורדת ובמצב שכזה, בטוח שלא רצים להשקיע דווקא בשקל, מה גם שאפילו ממשלה אין עדיין". מאז החל המיתון בארה"ב באופן רשמי בחודש דצמבר 2007 איבדה הכלכלה האמריקאית 4.4 מיליון משרות. רק בארבעת החודשים האחרונים איבדה ארה"ב 2.5 מיליון משרות.



הבוקר פורסם שמשקיעים זרים משכו מבריטניה השקעות בהיקף של טריליון דולר בתשעת החודשים האחרונים של שנת 2008, לפני נתונים שפירסם שלשום הבנק המרכזי של בריטניה. "גם בעולם מדינות אירופה לא רצות להשקיע במטבע שלהן אלא משקיעים במטבעות אחרים כמו הדולר", אומר כהן. כעת מעריך כהן כי "אם לא יגיעו חדשות טובות מהעולם בזמן הקרוב, הדולר ימשיך להתחזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully