וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהן איגרות החוב השקליות המומלצות להשקעה ואלו משתנים צפויים להשפיע השבוע על המסחר?

TheMarker

8.3.2009 / 11:27

במהלך השבוע שחלף פרסם האוצר אומדנים עדכניים להיקף הגירעון הממשלתי לחודש פברואר. היקף הגירעון הסתכם ב-3 מיליארד שקל, כ-2.5 מיליארד מהם עקב פעילות מקומית, וכ-0.5 מיליארד מהם מפעילות בחו"ל



במהלך השבוע שחלף פרסם האוצר אומדנים עדכניים להיקף הגירעון הממשלתי לחודש פברואר. היקף הגירעון הסתכם ב-3 מיליארד שקל, כ-2.5 מיליארד מהם עקב פעילות מקומית, וכ-0.5 מיליארד מהם מפעילות בחו"ל. הגירעון ב-12 החודשים האחרונים, מארס 2008 עד פברואר 2009 מסתכם ב-20 מיליארד שקל.



בבנק הפועלים מעריכים כי, נתוני המגמה מצביעים על המשך ירידה בגביית המסים, הישירים ועקיפים כאחד, וסבורים כי, התרחבות הגירעון הממשלתי צפויה להגביר את היקף ההנפקות הממשלתיות בשנה הקרובה ולהעיב במידה מסוימת על איגרות החוב לטווחים ארוכים.



מק"מ - מומלץ (במינון נמוך)



לאור התנודתיות הגבוהה באפיקי השקעה אלטרנטיביים של מניות ואג"ח קונצרני מעדיפים בפועלים לנקוט באסטרטגיה המתרכזת בנכסים בטוחים, אשר מעניקים אמנם תשואה נמוכה, אך עם רמת סיכון נמוכה. לאור האמור, למרות תשואתו הנמוכה של המק"מ (1%) ממליצים בבנק על המשך השקעה בו, על רקע הצפי להפחתה נוספת בריבית והותרתה נמוכה מספר חודשים.



גילונים – מומלצים



על רקע הערכות כי אנו קרובים למיצוי תהליך הפחתות הריבית סבורים האנליסטים בבנק הפועלים כי הגילונים, ראויים להשקעה. יחד עם זאת, בשל תוספות התשואה הנמוכות הגלומות בגילונים הקצרים, ממליצים בבנק להתמקד בסדרה הארוכה (817) אשר מגלמת תוספת תשואה של 0.37% מעל המק"מ האחרון.



שחרים – מומלצים במח"מ עד 3 שנים



מבנה העקום השקלי נותר תלול ומשקף פער של 3% בין האיגרת לשנתיים לבין האיגרת לעשר שנים. בבנק מעריכים כי מדובר בפיצוי הולם על הארכת המח"מ. גורם נוסף אותו מציינים בבנק הוא התערבות בנק ישראל במסחר באג"ח הממשלתיות, שעשויה להפחית את רמת התשואות באיגרות הארוכות.



מנגד מעריכים בבנק כי, הגידול בגירעון הממשלתי עשוי להגביר את היקף ההנפקות וללחוץ את התשואות כלפי מעלה. כמו כן, הפער בין השחר לעשר שנים לבין אג"ח של ממשלת ארה"ב לעשר שנים עומד על 1.80% ומשקף פרמיית סיכון נמוכה מזו המשתקפת ב CDS לעשר שנים של ישראל, כך שתשואות השחרים הארוכים יתקשו להמשיך ולרדת.



לסיכום, לאור תלילות העקום השקלי ממליצים בבנק לנהל מח"מ השקעה בינוני (3-4 שנים) באפיק השקלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully