וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

54% מהאוכלוסיה צימצמה בהוצאות על המזון בשל המשבר

רינה רוזנברג

8.3.2009 / 12:03

מסקר רשות ההסתדרות לצרכנות עולה כי מחצית מהאוכלוסייה צימצמה בהוצאותיה



יותר ממחצית מהאוכלוסייה (56.3%) מצהירים כי בעקבות המשבר הכלכלי נאלצו לצמצם בהוצאותיהם. כך עולה מסקר רשות ההסתדרות לצרכנות שנערך באמצעות חברת גיאוקרטוגרפיה לקראת יום הצרכן הבינלאומי שיחול ב-15 בחודש.



הקיצוץ בהוצאות בא לידי ביטוי בכל תחומי החיים כך 54% מהצרכנים נאלצו לצמצם בהוצאות המזון; 61% צימצמו ברכישות של ביגוד והנעלה; כמחצית מהנשאלים טענו כי גם בהוצאות הטלפון הקווי והסלולרי צימצמו; 67% הפחיתו את ההוצאות בכל הקשור ליציאה לבתי קפה ומסעדות; 53% צורכים פחות תרבות וכ-57% מהנשאלים צימצמו בהוצאות הקשורות לטיולים ונופש בארץ ובחו"ל.



עוד עולה מהסקר כי על אוכלוסיות בעלי הכנסה נמוכה המשבר השפיע בצורה חזקה יותר והצמצום עבורן חל כמעט בכל תחומי החיים. לדוגמא בעוד בתחום המזון כלל האוכלוסייה המדגמית צמצמה ב- 54% בהוצאותיה, אפשר לראות שהנסקרים בעלי ההכנסות הנמוכות מעידים על קיצוץ במזון בכ-63%. בנוסף מבין אלו שכן נאלצו לקצץ בהוצאות הקשורות לבריאות, הקבוצה הגדולה ביותר היא זו של בעלי ההכנסות הנמוכות.



"יותר ויותר משפחות בישראל מתחילות להבין ואף להרגיש כי המשבר הכלכלי אינו רק אירוע אשר צופים בו מבעד למסכי הטלוויזיה אלא זהו משבר שמתחיל לחלחל לציבור רחב יותר" אומר מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון "ויש לדעת, מהר ככל הניתן, להתאים את צמצום מקורות ההכנסה של המשפחה להוצאותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully