וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "עוף העמק" מתבצרים במפעל

יו"ר ועד העובדים: "שמעתי שנתניהו אומר שהוא רוצה להציל מפעלים בפריפריה. אני מבקש ממנו לעזור לנו". עובדי פרי גליל הגיעו להפגנה לאות הזדהות

אחמד עבאס

(צילום: אחמד עבאס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות:אילן שניג)

עובדי עוף העמק, שברמת ישי, מתבצרים בשעה זו בכניסה למפעל. זאת, בעקבות החלטת הנהלת משחטת "עוף העמק" למנות בסוף השבוע מנכ"ל מיוחד שהודיע לעובדים על הפסקת העבודה במפעל החל מהיום, ובשל כוונת ההנהלה לסגור את המשחטה בימים הקרובים ולפטר את 200 העובדים. העובדים הציבו כלובי עופות בכניסה למפעל, חוסמים אותו ומבעירים צמיגים. בכוונת העובדים להמשיך להתבצר בתוך המפעל במהלך הלילה.

יו"ר ועד עובדי עוף העמק, מוטי סער קורא לרה"מ הנכנס, בנימין נתניהו, לנסות ולהציל את המפעל מפני סגירה ולמנוע פיטורי עובדים: "שמעתי שנתניהו אומר שהוא רוצה להציל מפעלים בפריפריה. אני מבקש ממנו לעזור לנו. סער אף קרא להנהלת המפעל ואמר: ההנהלה צריכה לגלות גמישות. המנכ"ל לא מוכן לתת תשובה לתקשורת. אני קורא לו להגיב ולגלות אכפתיות כלפי העובדים".

יו"ר מרחב נצרת בהסתדרות, ליאון פרץ, אמר במהלך ההפגנה: "יו"ר ההסתדרות עופר עיני מטפל בנושא וניסה לסייע כמה שיותר, אך ההסתדרות לא יכולה לעשות את זה לבד. אנו צריכים הן את הגמישות של ההנהלה והן את הסיוע של הממשלה".

ועד עובדי פרי גליל אף הגיע אל ההפגנה לאות הזדהות עם מאבק העובדים. יו"ר ועד עובדי פרי גליל, מוטי חזיזה קרא לעובדים להתאחד ולהתחזק. חזיזה הבטיח שעובדי פרי גליל יסייעו במאבק: "בכוונת עובדי פרי גליל לשלוח משלוחים של שימורים בפורים לעובדי מפעל עוף העמק". חזיזה קרא לעובדים: "תהיו חזקים. רק ביחד תוכלו לנצח. גם אנחנו חשבו בהתחלה שאין לנו תקווה. אך איחדנו כוחות ובמהלך משותף של כל העובדים הצלחנו להביא לתוצאה".

משחטת "עוף העמק" הינה בבעלות 14 קיבוצים ומושבים. המשחטה החלה לאחרונה בשיווק "עוף ירוק" ללא אנטיביוטיקה, הנחשב לעוף איכותי במחיר גבוה. לנוכח המיתון וירידה במכירות הצטברו הפסדים כבדים והעובדים לא קיבלו את שכר חודש ינואר. לאחרונה אף עברה המשחטה לעבוד במתכונת של 3 ימים בשבוע.

ביום חמישי האחרון אמורה ההנהלה לסגור את המפעל אולם בהתערבותו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נדחתה הסגירה לשבוע הבא בניסיון להביא להצלתה ולמנוע את פיטורי העובדים. בינתיים, כאמור, החליטה ההנהלה להפסיק את העבודה במפעל לקראת הסגירה לאחר שלא נמצא פתרון.

ההסתדרות ניהלה בימים האחרונים מגעים קדחתניים עם ההנהלה. יו"ר ההסתדרות אף העלה את הנושא בשבוע שעבר בפני יו"ר אגף התקציבים, רם בלניקוב, שהביע נכונות לבדוק אפשרות לסיוע. מהנתונים שהעבירה ההנהלה להסתדרות התגבשה ההערכה כי היקף החובות לבנקים, ספקים ועובדים וגורמים נוספים מגיע ל- 30 עד 40 מיליון שקל , ולא כ- 10 מיליון שקל, כפי שסברו בהסתדרות תחילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully