וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגש כתב אישום נגד ח"כ לשעבר אביגדור יצחקי בגין ניסיון לסייע ללקוחותיו להתחמק ממס

נורית רוט

8.3.2009 / 12:53

במידה שיצחקי יורשע, ייתכן שהפרקליטות תבקש להטיל עליו עונש מאסר בפועל



לבית משפט השלום בתל אביב הוגש הבוקר כתב אישום נגד ח"כ לשעבר אביגדור יצחקי, לשעבר יו"ר הקואלציה וחבר כנסת מטעם קדימה, בגין חשדות לעבירות של קבלת דבר במרמה, ושימוש במרמה בכוונה לסייע ללקוחותיו להתחמק מתשלום מס של כ-4.5 מיליון שקל. המדינה הודיעה לבית המשפט כי במידה שיצחקי יורשע, קיימת אפשרות כי תבקש להטיל עליו עונש מאסר בפועל.

יצחקי הינו רואה חשבון במקצועו. לפי כתב האישום, לקראת סוף שנת 2004 פנתה אליו לצורך ייצוג מול רשות המסים מהנדסת אלקטרומכניקה שהועסקה בחברת ECI Telecom Ltd כמנהלת מכירות בכירה ונשיאת היחידה העסקית לאזור רוסיה. המהנדסת היתה גם אשת הקשר בין ECI לחברה זרה בשם MMG Limited, ששימשה כסוכנת של ECI לשיווק ולמתן שירותים נלווים של מוצרי ECI ברוסיה.



מכתב האישום עולה כי בשנים 1998-2003, קיבלה המהנדסת בנוסף על משכורתה מ-ECI, תשלומים מ-MMG, שנגזרו מכספי העמלות אותם שילמה ECI ל-MMG. תשלומים אלה היו חייבים במס הכנסה בישראל. אלא שיצחקי התייצב בפני פקיד השומה כפר סבא בהליך של גילוי מרצון על הכנסות והציג בפני פקיד השומה מצג שקרי, לפיו ההכנסות נשוא הגילוי הן הכנסותיו מחו"ל של בן זוגה מעסקת תיווך חד פעמית ולפיכך הן פטורות ממס.



בהמשך, אף פנה יצחקי בבקשה לתיקון הדו"חות של בן הזוג בהתאם לאותו מצג שקרי. בהסתמך על דבריו של יצחקי, נטען באישום, הוא קיבל את הסכמתו של פקיד השומה ליתן לבן הזוג חסינות בפלילים וכן להתקשר עמו בהסכם שומה. על פי הסכם השומה שנערך, סכום המס שהוטל על ההכנסה עמד על 2.9 מיליון שקל בעוד שבפועל סכום המס שהיה אמור להיגבות הסתכם ב-7.4 מיליון שקל.



כתב האישום הוגש על ידי עו"ד איריס שמואלי מפרקליטות מחוז תל אביב - מיסוי וכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully