וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניון וסטפילד בלונדון אינו עומד בציפיות: בעלי העסקים בקניון מבקשים להוציא את חנויותיהם

סוכנויות הידיעות

8.3.2009 / 14:02

מרכז הקניות נפתח בשיאו של המשבר הכלכלי סגר כבר מספר מסעדות ופתיחת מתחם קולנוע גדול בו מתעכבת


חברת וסטפילד, שבשליטת המיליארדר פרנק לואי, מתמודדת עם תלונות מצד בעלי החנויות במרכז הקניות החדש שפתחה בלונדון, בשל אי שביעות רצונם מהתקדמות הבניה האיטית ומהעלאת המסים.

מרכז הקניות, הגדול ביותר באירופה, נפתח במערב לונדון רק לפני כחצי שנה, דבר שעורר תמיהה אצל רבים, לנוכח המשבר המחריף. מאז הפתיחה נסגרו בו מספר מסעדות, והקמתו של מתחם שיכלול 14 אולמות קולנוע מתעכבת לפי שעה.

בשל כך, יותר ויותר בעלי חנויות, המאוכזבים מחוסר ההצלחה, מעוניינים להוציא את עסקיהם מהמרכז. רובם שכרו את שטחי החנויות בתנאים גמישים המאפשרים להם לצאת מבלי לשלם קנסות גדולים.

ביקורת נשמעה מצד בעלי העסקים נגד הרכב החנויות במרכז הקניות. "הציפיות מהקניון נופחו יותר מדי," אמר אחד מהם, "והעלאת המיסים לא תרמה הרבה לתחושת האכזבה הכללית".

"אנו מודעים לכך שתמהיל החנויות אינו מושלם, אך הוא אף פעם לא כזה מיד עם הפתיחה", הגיב גורם המקורב לחברת ווסטפילד, "אנחנו מתכננים כמה קיצוצים ושינויים, אך בסופו של דבר אנו מרוצים מההתקדמות".

וסטפילד, חברה אוסטרלית שבבעלותה 119 מרכזי קניות ברחבי העולם, דיווחה על הפסד שנתי של יותר מ-1.4 מיליארד דולר עקב הירידה בביקוש, בעיקר בנכסיה בארה"ב ובבריטניה, בשל מחנק האשראי.

שווי השוק של ווסטפילד, הנסחרת בבורסת סידני, עומד כיום על 23 מיליארד דולר, לאחר שירד ב-50% בשנה החולפת.

פרנק לואי, בעל השליטה בוסטפילד, שבנו הוא מנכ"ל החברה, עמד בראש קבוצה שהתמודדה ב-2005 על רכישת בנק לאומי. פרשת בנק לאומי, שבה נחשד ראש הממשלה אולמרט, קשורה להתערבותו לכאורה לטובת קבוצתו של לואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully