וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם סיסקו תוציא את מטאלינק מהבוץ? ענקית התקשורת שילבה שבבים מתוצרתה בראוטר החדש שלה

שמואל שוסטר

8.3.2009 / 14:25

הראוטר שנמכר לספקיות תקשורת וללקוחות פרטיים מכיל בתוכו שבב תקשורת אלחוטי של יצרנית השבבים מיקום


מזה זמן רב שמ, ספקית הפתרונות לתקשורת בפס רחב, מפארק התעשיה ביקום, מצויה במצוקת מזומנים קשה, כאשר ענן של ערפל מרחף מעל עתידה. אולם, למרות הדיווחים הקשים על מצבה הוצפו בימים האחרונים אתרי האינטרנט הטכנולוגיים בדיווחים על הכללתם של שבבי תקשורת אלחוטית (WiFI) מתוצרת החברה בנתב האלחוטי החדש של ענקית התקשורת סיסקו מדגם WET610N.

את הראוטר החדש, אותו מייעדת סיסקו למשחקים ולקוחות הדורשים העברת נתונים מהירה במיוחד, משווקת ענקית התקשורת ישירות לספקיות האינטרנט, וכן במכירה ישירה ברשתות המחשבים. מטאלינק סירבה להתייחס לדיווחים ולא הוציאה על כך הודעה רשמית, אך ככל הנראה מדובר בחדשות טובות עבור החברה שרק לפני כחודש הודיעה, לאור מצוקת מזומנים, כי במידה ולא תצליח במאמציה לגייס הון נוסף היא תאלץ לצמצם את פעילותה באופן משמעותי, ואולי אף להפסיק את פעילותה לחלוטין.

את הרבעון הרביעי של 2008 סיימה מטאלינק עם הכנסות של 3 מיליון דולר - כמעט כפול מהכנסותיה ברבעון המקביל של 2007, אך בשורה התחתונה המשיכה החברה להפסיד. עם סיום הרבעון רשמה מטאלינק הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר, או 6 סנט למניה - נמוך משמעותית מהפסד של 8.5 מיליון דולר שרשמה ברבעון במקביל ב-2007. אולם נתון זה אינו מעודד עבור החברה - שמשוועת למזומנים.

את 2008 סיכמה מטאלינק עם הכנסות של 7.2 מיליון דולר - ירידה של כ-30% בהשוואה ל-2007, אז רשמה הכנסות של 10.2 מיליון דולר. בשורה התחתונה סיכמה מטאלינק את השנה עם הפסד של 21 מיליון דולר, או 89 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 24.3 מיליון דולר, או 1.14 דולר למניה אשתקד.

מטאלינק נמצאת מזה זמן מה במצוקת מזומנים, כאשר החברה מנסה לגייס 25 מיליון דולר בשוק הפתוח, ולמעשה מחפשת קונה לחברה או שותף אסטרטגי. בתחילת ינואר דיווחה החברה כי לוותה 2.25 מיליון דולר ממשקיע מוסדי. החברה משכה אז מחצית מהלוואה לזמן קצר, שהובטחה לה על ידי המשקיע. על פי תנאי ההסכם תוכל למשוך את המחצית השנייה של ההלוואה עד ל-30 ביוני 2009, בתנאי שתעמוד בתנאי סף שהוסכמו בין הצדדים.

במהלך 12 החודשים האחרונים קרסה מניית מטאלינק, ולאחר שאיבדה 95.8% מערכה היא נסחרת כיום במחיר של 11 סנט, המשקפים לחברה שווי של 2.7 מיליון דולר בלבד. בשיא בועת ההיי-טק נסחרה מטאלינק לפי שווי של 680 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully