וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עדן, גרנולה שסטוביץ', אקס של יוניליוור ותפוזינה של יפאורה - הפרסומות הסקסיסטיות של 2008

כך החליטה ועדת נשים כחלק מקמפיין ויצו נגד פרסום שובינסטי



מיץ, סבון, חטיפי אנרגיה או תיירות בים המלח - נדמה שלא חשוב מה מנסים למכור לנו, משרדי הפרסום תמיד יצליחו לשלב בפרסומת נשים או סקס, ובדרך כלל את שניהם.



לכבוד יום האישה הבינלאומי, החל ביום ראשון, פותח ארגון ויצו מסורת הטלת אות קלון שנתית על הפרסומת הסקסיסטית והפורנוגרפית ביותר. לאחר התחרות מתכננים ארגוני הנשים חרם צרכני על החברות שהפרסומות שלהן כיכבו בחמישייה הסופית. "כל עוד חברות יפרסמו את עצמן באמצעות הצגת נשים בצורה משפילה ומבזה, אנחנו נחרים אותן קבל עם ועדה" אומרת רונית ארנפרוינד-כהן, ראש האגף לקידום מעמד האישה בוויצו.



חמש הפרסומות שזכו לכבוד המפוקפק השנה הן פרסומת לקונדום "R3" בה מצולם גבר רוכן על בחורה השעונה על משתנה, מסע הפרסום של "מי עדן" עם בר רפאלי בכותרת "הבר שתמיד רצית בבית", הפרסומת ל"גרנולה פרי", בה מוצגים שני חטיפים, בדמויות גבר ואישה, כאשר האישה אומרת לגבר "אצלי זה טבעי אז נשנש חופשי". פרסומת נוספת בחמישייה היא של סבון הרחצה של "אקס" בכותרת "גבר, הסבון של אמא עושה אותך נשי", וכן הפרסומת למשקה הקל "תפוזינה".



בנוסף התמודדו על "אות הקלון" גם סלקום, תנובה, פוקס, ואפילו קמפיין הליכוד לכנסת, שכיוון נגד הצבעה לציפי לבני באמצעות הסלוגן "זה גדול עליה" נבחן על ידי השופטות. ההכרזה על אות הקלון למפרסם הסקסיסטי היא חלק מקמפיין ארצי שוויצו החלה לפני כחודשיים, בעקבות תלונות של נשים שביקשו מהארגון להתערב במטרה להסיר את הפרסומות. "אנחנו לא תמימות ויודעות כי המאבק הוא מול טייקונים וחברות גדולות אך אנחנו מהוות 51% מהאוכלוסייה וכוח קנייה גדול", אומרת ארנפרוינד-כהן, "ויש לעורר מודעות שבפרסומת של 30 שניות עושים החפצה של האישה לצורך קידום מוצרים ויש כאן אמירה כפולה של החברה המסחרית שמבזה את הגבר כשפונה אליו כך".



צוות השיפוט כלל את את עו"ד ארנה לין, יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין ומ"מ נשיאת מועצת העיתונות, פרופ' חנה הרצוג, סוציולוגית מאוניברסיטת תל אביב, גילה אשרת, יו"ר האגף למעמד האישה בוויצו, מיה בנגל - כתבת ופרשנית פוליטית ב"מעריב", מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, עו"ד תמי קצביאן, מ"תמורה" המרכז המשפטי למניעת אפליה, דורית אברמוביץ', מנהלת מחאות וקמפיינים לארגוני הנשים בישראל, ורונית ארנפרוינד-כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully