וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורים עצוב ב"עוף העמק": הייצור הופסק והעובדים מתבצרים במפעל

חיים ביאור

8.3.2009 / 10:20

הערכה: היקף החובות של המשחטה לבנקים לספקים ולעובדים - 40-30 מיליון שקל ולא 10 מיליון שקל כפי שסברו תחילה ■ יו"ר ועד העובדים, מוטי סער: "200 עובדים קשי יום הולכים הביתה ונראה שלעופות במשחטה איכפת יותר"



הנהלת משחטת "עוף העמק" ברמת ישי הודיעה לעובדים על הפסקת העבודה במפעל החל מהיום. בכוונת ההנהלה לגור את המשחטה בתוך כמה ימים ולפטר את 200 העובדים המועסקים בה. בתגובה, החלו העובדים להתבצר בשערי המפעל לאות מחאה. הם חוסמים את הכניסה בכלובי עופות ומתכוונים להבעיר צמיגים ואף ללון במקום במשמרות.



משחטת עוף העמק היא בבעלות 14 קיבוצים ומושבים בצפון. המשחטה החלה לאחרונה בשיווק "עוף ירוק" ללא אנטיביוטיקה, הנחשב לעוף איכותי, במחיר גבוה. לנוכח המיתון והירידה במחירים, המצטברו במשחטה הפסדים כבדים והעובדים עדיין לא קיבלו את שכר החודשים ינואר ופברואר. באחרונה אף עברה המשחטה לעבוד במתכונת מקוצרת של שלושה ימים בשבוע.



ביום חמישי האחרון המשחטה היתה אמורה לסגור את שעריה, אך בהתערבותו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נדחתה הסגירה בכמה ימים, בניסיון להביא להצלתה ולמנוע את פיטורי העובדים, שרבים מהם מועסקים בה שנים רבות וגילם מבוגר. אולם הנהלת המשחטה החליטה להפסיק את הייצור כבר הבוקר, לקראת הסגירה, לאחר שלא נמצא פתרון להפסדים. ההערכה היא שהיקף החובות של המשחטה לבנקים, לספקים ולעובדים נאמדים ב-40-30 מיליון שקל, ולא ב-10 מיליון שקל כפי שסברו בהסתדרות תחילה.



יו"ר מרחב נצרת והעמקים בהסתדרות, ליאון פרץ, אמר היום כי "נראה שהנהלת המשחטה מעוניינת לסגור את המשחטה ולפטר את העובדים". לדבריו, ההנהלה דחתה בימים האחרונים את האפשרות ליטול הלוואה ואף אינה מעוניינת להזרים כספים למפעל, אלא מעדיפה לאתר משקיע שיטול על עצמו את האחריות לניהול ולחובות של המשחטה, בלי שהיא תשתתף בנטל. עוד הוא אמר כי ההסתדרות תמשיך לעשות מאמץ כדי להציל את המשחטה והיא פנתה בעניין זה לממשלה.

יו"ר ועד העובדים, מוטי סער, אמר היום: "אנו חשים באדישות סביבנו. ההסתדרות אינה יכולה להציל אותנו לבדה. 200 עובדים קשי יום הולכים הביתה ונראה שלעופות במשחטה איכפת יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully