וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור גרובר: יכולת השמירה על יציבות בפעילות מכתשים אגן ב-2009 - בסימן שאלה

יעל פולק

8.3.2009 / 15:13

בפסגות מותירים המלצת "תשואת שוק" למניית מכתשים אגן עם מחיר יעד של 24.6 שקל


"סימני השאלה לגבי יכולת השמירה על יציבות בפעילות ב-2009 - רבים", כותבת היום מנהלת מחלקת המחקר בפסגות, לימור גרובר. "מדיווחי החברות בענף, עולה כי מגמת עליית המחירים שאפיינה את תשעת החודשים הראשונים של השנה התמתנה משמעותית, ובמקביל נרשמה ירידה בשיעור כמויות המכירה ברוב החברות".

גרובר כותבת כי לאור אופיו של ענף האגרו-כימיה, החשש כי הביקושים הנמוכים יגררו ירידות מחירים וההתפתחות השלילית על רקע היחלשות המטבעות בעולם - מותירים בפסגות המלצת "תשואת שוק" למכתשים אגן ומשאירים את מחיר היעד ב-24.6 שקל.

"ברבעון זה נראה לראשונה את השפעת המטבעות, כאשר היחלשות היורו והמטבעות במזרח אירופה פוגעת בהכנסות וברווחיות הגולמית. גורם מקזז לפגיעה ברווחיות הוא היחלשות המטבע הישראלי והמטבע הברזילאי, בהם נקובות רוב עלויות הייצור של החברה, שאינן חומרי גלם".

בפסגות מעריכים כי ברבעון הראשון 2009 יתקשה הענף לשמור על רמת הפעילות, שאפיינה את הרבעון המקביל אשתקד. בפסגות מסבירים כי שלושת הגורמים המרכזיים לכך הם תנאי מזג אוויר פחות טובים לעומת התנאים המושלמים ששררו בתחילת האביב אשתקד; המשך החולשה בברזיל על רקע הבצורת בדרום המדינה; ירידת מחירי הסחורות; משבר האשראי והמשך היחלשות היורו והמטבעות במזרח אירופה ובאוסטרליה לעומת הדולר במהלך הרבעון, הממשיכה לפגוע ברווחיות הגולמית.

גרובר מוסיפה כי "בשבועות האחרונים אנו עדים להערכות כי ישנה דחיית מכירות מהרבעון הראשון לרבעון השני שמגיעה על רקע כמויות מכירה נמוכות יותר. נזכיר, כי ברבעון הראשון של 2008 דובר על הקדמת מכירות לאחר שכמויות הביקוש הפתיעו את החברות בענף, ובסופו של דבר הסתבר שהשוק כולו צמח בשיעור גבוה מהצפוי".

"חשש משמעותי נוסף הוא יכולת החברה להראות ירידה משמעותית במלאי ברבעון הראשון. ייתכן כי לאור דחיית המכירות גם ירידה זו תידחה. במהלך המחצית הראשונה החברה צפויה למכור מלאי יקר שנאגר במהלך הרבעון השני והשלישי של 2008, גורם נוסף הצפוי להעיק על הרווחיות הגולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully