וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן פרס נובל לכלכלה, מיירון שולס: "צריך לשרוף את שוק הנגזרים, ולהתחיל מחדש"

סוכנויות הידיעות

8.3.2009 / 15:24

יש להעביר לבורסות את המסחר בחוזי CDS ובאג"ח מגובות משכנתאות ונכסים


הכלכלן זוכה פרס נובל, מיירון שולס, אשר היה שותף בהמצאת שיטה לחישוב שווי אופציות, אמר כי הרגולטורים צריכים לפוצץ או לשרוף את שוק הנגזרים כדי לפתור את המשבר הפיננסי העולמי. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

השווקים הפסיקו לתפקד ולא מספקים מידע על תמחור, אמר שלשום שולס, בן 67, במסגרת דיון שנערך בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת ניו יורק.

"הפתרון המעשי הוא לפוצץ או לשרוף את שוק הנגזרים מחוץ לשוק (OTC - מעבר לדלפק), ואת שוק ה-CDS - שוק ביטוח האשראי ומוצרים מובנים, ולהתחיל מההתחלה", אמר שולס בהתייחסו למגוון נגזרים הנסחרים מחוץ לשוק. "אחת הדרכים לעשות זאת, בחסות הרגולטורים או הנציבויות הבנקאיות, היא לנסות לסגור את כל החוזים במחירי האמצע של השוק".

שולס המליץ גם העברת המסחר בחוזי CDS, ואג"ח מגובות נכסים ומשכנתאות לבורסות כדי לאפשר תמחור נכון של הנכסים. כיום מתבצע המסחר בניירות ערך אלה ישירות בין בנקים למשקיעים, ללא דיווח על מחירי העסקות לבורסות. היקף שוק הנגזרים הוערך ב-531 טריליון דולר נכון לחודש יוני, לפי נתוני האיגוד הבינלאומי לחוזי החלף ונגזרים (ISDA).

שולס, המשמש כיום כיו"ר קרן הגידור פלטינום גרוב אסט מנג'מנט, פיתח בשנת 1973 ביחד עם פישר בלאק את שיטת בלאק שולס לחישוב שווי אופציות. השיטה כוללת מגוון משתנים כמו מידת התנודתיות של תשואת המניה, שיעורי ריבית, היחס שבין מחיר המניה לבין המחיר שבו ניתן לממש את האופציה ולקנות את המניה, והזמן שנותר עד לפקיעת האופציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully