וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולג דריפסקה מקבל אוויר לנשימה: ענקית האלומיניום רוסאל קיבלה ארכה של חודשיים לתשלום חובותיה

אשר שכטר

8.3.2009 / 15:32

בין נושיה של רוסאל: סיטי, קרדי סוויס והאוליגרך מיכאיל פרוחורוב, האיש העשיר ברוסיה



ענקית האלומיניום רוסאל של האוליגרך הרוסי אולג דריפסקה, לשעבר האיש העשיר ברוסיה, השיגה בסוף השבוע ארכה של חודשיים לתשלום חובות בסך 7.4 מיליארד דולר לשורה של בנקים בינלאומיים, במטרה לאפשר לחברה לארגן מחדש את חובותיה.



רוסאל צברה חובות בסך 14 מיליארד דולר בשנים האחרונות לאחר שהרחיבה מפעלים בסיביר, רכשה מכרות באפריקה והסכימה לממן כורים גרעיניים ותחנות כוח ברוסיה, תוך הסתמכות על מחיר האלומיניום הגבוה. צניחה של 60% במחיר האלומיניום מאז השיא של 3,380 דולר לטונה בחודש יולי פגעה בתחזיות החברה והבילה לאי עמידה בתשלומי החוב.



נושיה של רוסאל, בהם קרדי סוויס, BNP פאריבה, מריל לינץ', סיטי וקומרצבנק, הסכימו להקפיא בחודשיים את תשלומי החובות של החברה, ומסרו כי יאריכו את משך הפסקת התשלומים בחודש נוסף, במידה שיהיה צורך. בין נושיה של החברה: גם האיש העשיר ברוסיה, מיכאיל פרוחורוב, ממנו רכש דריפסקה בשנה שעברה 25% ממניותיה של ענקית הכרייה נורילסק תמורת 8 מיליארד דולר ו-14% ממניות רוסאל. דריפסקה עדיין חייב לפרוחורוב 2.8 מיליארד דולר, אולם ייתכן כי חלק מהחוב יומר במניות.



דריפסקה בן ה-41 איבד ב-2008 את מעמדו כאיש העשיר ברוסיה, בעקבות הנפילה במחירי הסחורות והמשבר הפיננסי העולמי. באוקטובר נאלץ דריפסקה לוותר על אחזקותיו ביצרנית החלקים לרכב הקנדית מאגנה אינטרנשיונל ובחברת הבנייה הגרמנית הוכטיף, בשל פקודות מרג'ין (פקודה המאלצת משקיע להחזיר הלוואה שנטל כדי לרכוש מניות כשהמחיר יורד בשיעור חד) מצד הבנקים שסיפקו לו את ההלוואות למימון הרכישות. את אחזקותיו בנורילסק, יצרנית הניקל הגדולה בעולם, הצליח דריפסקה לשמור רק בעזרת סיוע חירום בסך 4.5 מיליארד דולר מהבנק הממשלתי הרוסי VEB.



בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, מתכננת רוסאל להפחית את תפוקת האלומיניום שלה ב-500 אלף טונות ולקצץ ב-5% מכוח העבודה בחברה, צעד שיוביל לחיסכון של כ-1.3 מיליארד דולר ב-2009 ויאפשר ארגון מחדש של חובותיה על רקע ציפיות לירידה חדה ברווחיות בעקבות המשבר הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully