וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סיום פרשת הירשזון: שישה חודשי עבודות שירות למנכ"ל הע"ל

עמית בן-ארויה

8.3.2009 / 15:52

ציון כהן הןרשע בסיוע לגניבה ולהלבנת הון שנועדה לכסות על חובות אחיו המכור להימורים



ציון כהן, לשעבר מנכ"ל קרן הפנסיה הע"ל, ירצה שישה חודשי מאסר בפועל בדרך של עבודות שירות ושנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. בנוסף ישלם כהן קנס בסך של 50 אלף שקל. כך פסקה היום סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, ברכה אופיר תום.



מבין שבעת הנאשמים בפרשה רק שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון עדיין נלחם על חפותו כאשר העדויות בתיק הסתיימו, והצדדים שוקדים כל כתיבת הסיכומים.



במסגרת הסדר טיעון הודה ציון כהן בעבירות של סיוע לגניבה בידי מנהל וסיוע להלבנת הון אסורה. פעילות עבריינית זו מקושרת לחלק מהמעילה בהע"ל הנועדה לכסות על חובות של מיליוני שקלים של אחיו, דוד כהן, שהיה מכור להימורים, בעיקר באמצעות אח אחר, עובדיה כהן, שהיה איש הכספים בהע"ל. שני אלה כבר נשפטו.



מתוך 6 מיליון שקל שהעביר עובדיה כהן לידי דוד כהן, מיליון שקל עברו דרך ציון כהן. לאחרון נמסרו צ'קים גנובים שהפקיד בבנק כנגד צ'קים שלו שמשך לטובת אחיו. במעשים אלה, כתבה השופטת, סייע כהן לשני אחיו בגניבת כספי העמותות בהופכו את חשבונותיו בבנק ואת חשבון אימו למקלט פיננסי עבורם. אולם שתי סיבות עיקריות נמנו להקלה בעונש: היותו עבריין משנה, והודעתו לאחיו ב-2003, לאחר שנה וחצי, כי הוא מפסיק לפעול בשיתוף פעולה עמם.



התביעה יוצגה על ידי עו"ד לילך שלום ואילו הנאשם בידי עורכי הדין בעז בן צור וקרן שמש.



(פ 40130/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully