וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על בעתירה לבג"ץ: "מדינת ישראל מקפחת ומוליכה שולל את התעופה הישראלית"

זוהר בלומנקרנץ

8.3.2009 / 16:46

אל על: "אין לאשר הגדלת תדירות טיסות לחברת bmi מבלי שיוסדרו תחילה האישורים עבור אל על בהית'רו"


חברת אל על עתרה אתמול לבג"ץ נגד שר התחבורה, רשות התעופה האזרחית (רת"א) וחברת התעופה הבריטית bmi בטענה, כי "מדינת ישראל מקפחת ומוליכה שולל את התעופה הישראלית ואינה שומרת על זכויותיה".

העתירה מוגשת על רקע, מה שאל על מגדירה, "כשלון משרד התחבורה בטיפול בנושאים רבים, הקשורים לתעופה, לרבות נושא הבטיחות והורדת הדירוג של ישראל לקטגוריה 2 אשר הביאה לפגיעה בחברת אל על" ובדרישה "למתן הזדמנות שווה בקו התעופה מלונדון לנתב"ג".

בבסיס העתירה עומדת אל על, לפיה, "אין לאשר הגדלת תדירות טיסות לחברת bmi בקו מלונדון לנתב"ג ע"י רשויות התעופה הישראליות, מבלי שיוסדרו תחילה אישורי הנחיתה וההמראה בשדה התעופה הית'רו בלונדון עבור החברה, כמתחייב מהסכמי התעופה בין ישראל לבריטניה".

חברת התעופה הבריטית bmi תכפיל ל-14 את מספר טיסותיה השבועיות בקו הסדיר בין לונדון לנתב"ג, בלוח טיסות אביב קיץ החדש, שיחל בסוף החודש.

מאל על נמסר, כי "לונדון היא דוגמא מובהקת לתחרות המתקיימת בתנאים לא שווים, תוך מתן עדיפות לחברות הזרות, בעוד החברות הישראליות אינן מקבלות כל זכויות בנמלי הבית הזרים".

עוד נמסר אתמול מאל על, כי לפני כחודשיים הורידו רשויות התעופה בארה"ב את דירוג התעופה של מדינת ישראל לקטגוריה 2. "כשלון משרד התחבורה בטיפול בנושא הביא לפגיעה משמעותית בחברת אל על. כעת חוסר התפקוד של רשויות התעופה בישראל מביא לפגיעה נוספת בחברת אל על ואילץ אותה לפנות לסעד משפטי"

מ-bmi נמסר בתגובה: "תמוהה בעינינו עתירתה של חברת אל על כנגד הרחבת פעילות bmi בישראל, וזאת, לאור התועלת לצרכן הישראלי מתחרות בקו חשוב כמו ת"א - לונדון. קיבלנו לידינו את העתירה והיא הועברה לעיונו של היועץ המשפטי של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully