וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמן אלדובי: שוק המניות ימשיך להיות תנודתי; כל אינדיקציה חיובית תוביל למיני ראלי שיגרור אחריו גם את תל אביב

TheMarker

8.3.2009 / 17:16

לגבי שוק האג"ח מעריך הלמן כי אי הוודאות עדיין שולטת



שוק מניות הגלובלי ימשיך להיות תנודתי עם מגמה שלילית בטווח הקצר, כך מעריך היום דן הלמן, מנכ"ל הלמן-אלדובי קרנות נאמנות. לצד הערכה מודאגת זו מדגיש הלמן כי קיים סיכוי סביר שכל אינדיקציה חיובית ממשית תשלח את השווקים בעולם למיני ראלי ואחריהם גם את הבורסה בתל-אביב.



לגבי שוק האג"ח מעריך הלמן כי אי הוודאות עדיין שולטת. לדבריו "קרנות המנוף נכנסות לישורת האחרונה כאשר נכון לעכשיו מדובר על אשראי של 4 מיליארד שקל לחברות. כשהשאלה היא מה התוצאות שיניב סכום לא מבוטל זה והאם השפעתו תהיה נקודתית על מספר חברות בודדות או שמא ישליך על שוק האג"ח כולו?".



הלמן סבור שטרם רואים בשוק השפעה של רכישת האג"ח הממשלתי על ידי בנק ישראל, וכפי שהמצב נראה כרגע, לתשואה על אג"ח לעשר שנים בארה"ב השפעה גבוהה יותר על השחרים מאשר בנק ישראל. ההמלצה של הלמן למשקיע השמרן היא לשמור על תיק אג"ח ממשלתי בעל מח"מ בינוני-קצר עם חלוקה זהה בין האפיק הצמוד לשקלי.



"לאלו המאמינים כי השיווק האגרסיווי לטובת האפיק השיקלי הקצר יוצר הזדמנות, כדאי לתת משקל יתר קל לאפיק הצמוד. אלו המעוניינים בתשואה קצת יותר גבוהה, כדאי להוסיף אג"ח חברות בדירוג גבוה ובבחירה סלקטיבית דהיינו, לא סלי תל-בונד" אומר הלמן.



בשבוע החולף הורידו הנגידים של הבנקים המרכזיים של בריטניה ואירופה את הריבית לטווח הקצר לשיעור של 0.5% ו-1.5% בהתאמה. בנוסף, הכריז הבנק המרכזי בבריטניה על תוכנית רכישת נכסים בהיקף של 75 מיליארד ליש"ט כחלק מההתמודדות עם המיתון הקשה ביותר שחוותה בריטניה מעולם.



בסוף השבוע הודיעה סין כי איננה מתכוונת להשיק בקרוב תוכנית סיוע חדשה ושלחה את מדדי המניות המובילים בארה"ב ובאירופה לירידות חדות. הנתונים המאקרו כלכליים בארה"ב ובאירופה ממשיכים להיות קשים כאשר האבטלה בארה"ב הגיעה לשיא שלילי של 25 שנים. מניית סיטיגרופ נסחרה לראשונה מתחת ל-1 דולר ארה"ב, שווי של כ-5 מיליארד דולר. הבנק שהיה בעבר הגדול בעולם שווה היום במונחי שווי שוק לקצת יותר מפי 2 מבנק לאומי.



לדברי הלמן, "ככל שהלחץ על השווקים הפיננסים בארה"ב ממשיך, כך ממשיכה להתנפח בועת האג"ח הממשלתי הארוך בארה"ב, כהחשש הוא שככל שבועה זו תתנפח כך הפיצוץ שלה עלול להיות קטלני יותר לשווקים הפיננסים והריאליים גם יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully