וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הטיל קנס של 30 אלף שקל על היועץ המשפטי החיצוני של כים ניר לאחר שהעביר דיווחי כזב

הילה רז

8.3.2009 / 17:23

בית המשפט אימץ הסדר טיעון בין הפרקליטות ועורכי דינו של צימרמן



בית משפט השלום בתל אביב הטיל היום קנס בסך 30 אלף שקל על עו"ד דן צימרמן (69), ששימש כיועץ המשפטי החיצוני של החברה הבורסאית כים ניר שירותי תעופה. בכך אימץ בית המשפט הסדר טיעון בין הפרקליטות ועורכי דינו של צימרמן.



מכתב האישום המתוקן עולה כי ב-2004 ביצעו בעלי שליטה לשעבר בכים ניר, בינהם דן קריב בסיועו של המשנה למנכ"ל החברה ואחראי על הנהלת הכספים דאז, נועם רייך, משיכות כספים מחשבונות החברה שלא כדין בסכומים של מאות אלפי שקלים לשימושם האישי.



לאחר שאנשי הכספים של החברה גילו את משיכות הכספים ועידכנו את צימרמן, הוא דרש מרייך ומקריב להשיב את הכספים, להתפטר מכהונתם בדירקטוריון ולבטל את זכות החתימה שלהם - וכך היה.



צימרמן הכין והדפיס את מכתבי ההתפטרות עבור רייך וקריב, אך רשם בהם, בכזב, כי ההתפטרות הינה מסיבות אישיות שאינן קשורות לחברה על אף שידע את הסיבה האמיתית להתפטרות. בהמשך הגיש צימרמן לרשות ני"ע שני דיווחים מידיים, מוטעים וכוזבים בשם חברת כים ניר ובהם דיווח על התפטרותם של הדירקטורים, כביכול מסיבות אישיות. בכך העלים מהמשקיעים פרטים מהותיים באשר למשיכות הכספים וסיבות ההתפטרות.



התובעת, עופרה רובינפלד הוך, מפרקליטות מיסוי וכלכלה ציינה כי הסדר הטיעון מתבסס על נקודות הזכות שעומדות לצימרמן ובהן עיסוקו של צימרמן בעריכת דין מזה 40 שנים וקפדנותו המקצועית הידועה.



לדבריה, צימרמן הודה במעשיו כבר בחקירתו ברשות לניירות ערך, לקח אחריות על מעשיו ומדובר במעידה אחד ויחידה לו בעברו. עו"ד גיורא אדרת שייצג את צימרמן הוסיף כי בתקופה בה הגיש צימרמן את הדיווחים הופסק המסחר במניות החברה בשל אי הגשת דו"חות כספיים, ולכן הדיווחים שהגיש לא יכולים היו לפגוע במשקיעים.לדברי אדרת "לא היתה במעשיו כל כוונה להעלים מידע, יתכן והפרוש שנתן לחוק היה מוטעה".



השופטת זיוה הרמן-הדסי ציינה בהחלטתה לאמץ את הסדר הטיעון כי "במעמדו ובתפקידו כעורך דין ויועץ משפטי של החברה, חייב היה לנהוג על פי אמות מידה גבוהות של יושר והגינות, וחייב היה לקיים את חובת הגילוי כלפי ציבור המשקיעים, ככתבה וכלשונה" לדבריה "צימרמן חסך זמן רב מכל העוסקים במלאכה וחרטתו ברורה, אמיתית וכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully