וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכרעה האם לבצע בדיקות זיהום קרקע באדמות תע"ש השרון עוברת לבג"צ

גיא ליברמן

8.3.2009 / 17:37

המדינה עירערה על החלטה קודמת שמחייבת אותה לבצע תסקיר קרקע מלא; בקרקע צפויות להיבנות 23 אלף דירות


ועדת התיכנון המחוזית ומנהל מקרקעי ישראל באמצעות פרקליטות המדינה הגישו הבוקר ערעור לבג"צ נגד ההחלטה לחייב אותם לערוך תסקיר קרקע מלא לאדמות תע"ש השרון, לפני כל פעולת בניה בשטח.

לאחר שמפעלי תע"ש, ייצאו מהשטח – צפויות להבנות בו בהדרגה כ-23 אלף דירות, מדובר בפרויקט המגורים הגדול ביותר שמתוכנן במרכז המדינה.

ערעור המדינה ניתן לאחר שבחודש פברואר נחלו מספר ארגונים, ובראשם עמותת אחל"ה (עמותה של תושבים מאיזור השרון. ג"ל) נצחון גדול כשבית המשפט המחוזי בתל אביב נעתר לבקשתם לבצע תסקיר קרקע מקיף בשטח שיבדוק, בטרם התחילו בשטח עבודות בניה, את רמות הזיהום של הקרקע.

לטענתם של ארגונים אלה, שנתמכו על ידי מספר רשויות מקומיות באיזור השרון, יש לבצע תסקיר מקיף לפני ביצוע כל עבודה. מנג, טענו גורמי התכנון כי העלות של תסקיר שכזה גבוהה מדי, וכי רק באמצעות שימוש בשיטה לפיה קבלנים שיזכו במכרזים על הקרקע יבצעו תסקירים על חלקים ממנה, ניתן יהיה לבצע את הבדיקות שיצביעו על מצבה של הקרקע.

"משמעות החלטת בית המשפט המחוזי היא כי האוצר לא יהיה מוכן לממן סקרי קרקע מפורטים בעלות של עשרות מיליוני שקלים, ללא שיש אופק לתוכנית תע"ש השרון. שיווק התוכנית לבנייה נועד לממן כאמור את ביצוע סקרי הקרקע, העתקת המפעלים וטיהור הקרקע שעלותם נאמדת במיליארדי שקלים.

"בזאת יסתם הגולל על המתווה היחיד שעשוי להציל את תושבי השרון מהשפעות זיהום הקרקע שהלך ונצבר במקום בעשרות השנים האחרונות מהמפעלים במקום", נטען על ידי המדינה בעתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully