וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון על האיגרות השקליות: השוק מגלם ירדה של 0.25% בריבית; מומלץ להתמקד במח"מ הבינוני של 4 שנים

TheMarker

8.3.2009 / 18:01

לגבי האפיק הצמוד מעריך חיאק כי לאור התשואות בשוק, ועיוות בעקום הצמוד הממשלתי, לפיו האינפלציה המגולמת לשנה-שנתיים מתומחרת גבוה מדי על 0.5% נראה כי, לנוכח המיתון, האינפלציה תהיה נמוכה יותר מהתחזיות ואולי אפילו שלילית



במבט קדימה לשבוע הקרוב, השוק מגלם ירידה נוספת של 0.25% בריבית, כך מעריך היום אלניסט גאון בית השקעות רביב חיאק. לדברי חיאק "בתשואות הנוכחיות מומלץ להתמקד במח"מ הבינוני של 4 שנים, שכן בקצרים התשואה נמוכה מדי, ובארוכים אינה מפצה דיה על הסיכון מתרחיש של עלייה בגרעון לרמה דו ספרתית או התחזקות חזקה בדולר".



האג"חים השקליים נסחרו בשבוע החולף בירידות שערים של עד 1.1%, שהתרכזו שוב בעיקר בסדרות הארוכות ביותר של השקלים. הירידות נבעו מהמשך העלייה בדולר. התשואה לפדיון באג"ח הממשלתי ל 10 שנים (ממשל 219) עלתה מרמה של 4.68% לרמה של 4.78%, בעוד שבארה"ב התשואה על האג"ח האמריקאי ל- 10 שנים ירדה מרמה של 3.04% לרמה של 2.82%. כפועל יוצא, פרמיית הסיכון של ישראל, אשר מבטאת את הפער בין התשואה השקלית לאמריקאית עלתה מעט יחסית לשבוע שעבר וכעת היא עומדת על 1.74%.



לגבי האפיק הצמוד מעריך חיאק כי לאור התשואות בשוק, ועיוות בעקום הצמוד הממשלתי, לפיו האינפלציה המגולמת לשנה-שנתיים מתומחרת גבוה מדי על 0.5% נראה כי, לנוכח המיתון, האינפלציה תהיה נמוכה יותר מהתחזיות ואולי אפילו שלילית.



מדד פברואר צפוי לרדת סביב 0.2%-0.3% והאינפלציה השנתית הנגזרת משוק ההון עומדת כרגע על 0.53% בשנתיים הקרובות ואילו לטווח הבינוני סביב 3-4 שנים מגולמת אינפלציה של סביב 1.8% לשנה. לאור העובדה שהחל ממח"מ של 4 שנים ומעלה האינפלציה המגולמת הממוצעת עומדת על 2%, מעריך חיאק כי מומלץ להתמקד במח"מ הקצר-בינוני של 3-4 שנים בממשלתי ובעיקר בסדרה 5481.



בבית ההשקעות ממליצים לנצל את התשואות הגבוהות בהן נסחר האג"ח הקונצרני, במיוחד נוכח העובדה שתחילת פעילותן שאל קרנות המנוף קרב, בנוסף ישנן הערכות כי בנק ישראל צפוי להודיע על רכישת אג"חים קונצרניים.



לדברי חיאק "תהליך זה ישפיע לטובה על האפיק הקונצרני כולו ובעיקר המדורג של מדדי התל בונד לכן אנו ממליצים לשקול השקעה באג"ח בדירוגים גבוהים שהן אטרקטיוויות נוכח מרווח מול אג"ח ממשלתיות צמודות מדד לתקופות מקבילות של 4.14% בתל-בונד 20".



למשקיעים הנועזים ממליץ חיאק לנצל את המרווח הגדול בתל בונד 40 העומד על 7.20% אם כי יש לקחת בחשבון שמדובר בלא מעט אג"ח של חברות נדל"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully