וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז ממליץ על הגשת כתב אישום בגין אונס נגד קצב

תומר זרחין

8.3.2009 / 16:47

כתב האישום יכלול אישומים בגין עבירות מין במספר עובדות שעבדו בכפיפות לקצב כשר התיירות וכנשיא המדינה



היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע הערב (ראשון) כי יגיש כתב אישום נגד נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שיכלול אישומים בגין עבירות מין במספר עובדות שעבדו בכפיפות אליו כשר התיירות וכנשיא המדינה לרבות עבירות אינוס ומעשה מגונה בכוח ביחס לא' ממשרד התיירות, ששימשה כמנהלת לשכתו במשרד. קצב מואשם בנוסף גם בשיבוש הליכי חקירה.



ההחלטה התקבלה לאחר שמזוז ופרקליט המדינה, משה לדור, הגיעו למסקנה שיש לתת אמון בגרסת המתלוננות וכי קיימת בתיק תשתית ראייתית מספיקה שמבססת הגשת כתב אישום. עם זאת, גורמים שליוו את התיק, בהם עו"ד רונית עמיאל וניסים מירום טענו כי קיים קושי ראייתי משמעותי לביסוס עבירת האונס לאור בעייתיות בעדותה של א' בעיקר, אל מול עדויות של אחרים בסביבתה, שלהם דיווחה על המעשים, לכאורה, שביצע בה קצב בזמן אמת.



במרכז כתב האישום, כאמור, עומדת א' ממשרד התיירות, שלטענתה קצב אנס אותה בשתי הזדמנויות. פרקליטיו של קצב סיפקו בחודשים האחרונים למזוז ולפרקליטות חומרים שלטענתם יש בהם כדי לפגום באמינותה של א', ולמוטט את גירסתה שקצב אנס אותה. גרסאותיהם של שני הצדדים סותרות: קצב טוען כי לא היה כל קשר אינטימי בינו לבין א', בעוד שזו טוענת לשורה של תקיפות מיניות מצידו.



פרקליטו של קצב, עו"ד אבי לביא, הגיב לידיעה ואמר כי "הדרך עוד ארוכה והדברים הם מוקדמים. עוד חזון למועד - מוקדם לקבל הערכות מהסוג הזה, עוד יעבור הרבה מאוד זמן וצריך להמתין בסבלנות ואין לשמוח כל כך מהר", אמר לביא והוסיף כי "זו החלטה שהתקבלה יותר מהבטן מאשר מהראש".



מזוז החליט בעבר להגיש כתב אישום נגד קצב באישומי אונס ועבירות נוספות במספר נשים. לאחר שימוע שנערך לו, הוחלט שלא לכלול את תלונותיה של א' מבית הנשיא, המתלוננת שחשפה את הפרשה. בעקבות השימוע, החלו מגעים בין היועץ המשפטי לממשלה לפרקליטיו של קצב במטרה להגיע להסדר טיעון, על-פיו סעיפי האונס יימחקו ולא יוטל עליו עונש מאסר בפועל. לבסוף, החליט קצב לבטל את עסקת הטיעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully