וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אורון: לשלול ההטבות לנשיא לשעבר קצב עד להכרעת דינו במשפט האונס

צבי זרחיה

8.3.2009 / 20:08

אורון: "לא ברור מיהו הציבור המעוניין לעמוד בקשר עם הנשיא לשעבר קצב"



בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום כנגד הנשיא לשעבר, משה קצב, בעבירות של אונס, מעשה מגונה ושיבוש הליכי משפט, דורש ח"כ חיים אורון (מרצ) לכנס את ועדת הכספים של הכנסת לדון בהצעתו לתקן החלטה קודמת של ועדת הכספים ולקבוע כי במקרים של עבירות שיש עמן קלון, תהיה הוועדה רשאית לשלול את ההטבות הנלוות מנושא משרה לשעבר - ממועד הגשת כתב האישום ועד להכרעה במשפטו.



קצב זכאי על חשבון המדינה ללשכה שאותה שוכר במגדלי אביב ברמת גן, עוזרים, מזכירות, נהג, רכב שרד, טלפון, והשתתפות בהוצאות ביתו הפרטי בקרית מלאכי. קצב זכאי לתקציב שנתי מהמדינה בהיקף של 2 מיליון שקל לכל ימי חייו.



לפי הצעת אורון, במידה שנושא המשרה יזוכה, יהיה נושא המשרה זכאי להטבות גם בעבור תקופה זו. אורון מציע כי קודם לשלילת ההטבות, תינתן לנושא המשרה לשעבר זכות טיעון בפני ועדת הכספים ובנוסף יופיע בפני הועדה היועץ המשפטי לממשלה.



כזכור, בעקבות החלטה קודמת שקיבלה ועדת הכספים, ביוזמת ח"כ אורון, הוחלט לשלול מנושא משרה לשעבר את ההטבות הנלוות במידה ויורשע בעבירה שיש עמה קלון.

אורון אמר היום כי "הפגיעה באמון הציבור על ידי נושא המשרה לשעבר מנתקת את הצורך במתן הטבות להמשך קיומו של קשר עם הציבור על ידי אותו נושא המשרה. גם לא ברור מיהו הציבור המעוניין לעמוד בקשר עם הנשיא לשעבר קצב".



ח"כ אורית זוארץ (קדימה) הודיעה שתפנה ליו"ר ועדת הכספים בדרישה לאלתר לשלול את זכויותיו של קצב כנשיא לשעבר. לדבריה, החלטת מזוז להגיש כתב אישום הינה "החלטה אמיצה ומבורכת שמשדרת מסר ברור וחד משמעי לנשים ולחברה הישראלית כולה שלא ניתן לפגוע בנשים ולאנוס אותן ולצאת מזה בזול וללא ענישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully