וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הונאת סטנפורד: חברת ההשקעות של המיליארדר הטקסני פיטרה 85% מעובדיה

סוכנויות הידיעות

8.3.2009 / 20:33

העובדים שפוטרו לא יקבלו פיצויים; שאר העובדים ימשיכו לעבוד עד השלמת פירוק סטנפורד פייננשל



חברת ההשקעות סטנפורד פייננשל, שייסד המיליארדר הטקסני, אלן סטנפורד - המואשם בהונאת פונזי בהיקף של 8 מיליארד דולר - פיטרה ביום שישי כ-85% מעובדיה, או כ-1,000 בני אדם, בעקבות הוראת כונס הנכסים שמונה על ידי בית המשפט.



העובדים שפוטרו לא יקבלו פיצויים כלשהם, ויחדלו באופן מיידי לקבל משכורות והטבות נלוות.
העובדים הנותרים של סטנפורד, בעיקר במטה החברה ביוסטון, ימשיכו להיות מועסקים עד להשלמת פירוק החברה.



בחודש שעבר ביצעה הבולשת הפדרלית בארה"ב (FBI) מעצר ראשון בפרשה, כאשר מנהלת הכספים של סטנפורד, לורה פנדרגסט-הולט, נעצרה בחשד לשיבוש הליכי חקירת ההונאה שמנהלת רשות ני"ע בארה"ב (SEC). לפי החשד הסתירה פנדרגסט-הולט מהחוקרים את דבר קיומה של הלוואה בסך 1.6 מיליארד דולר שנטל אלן סטנפורד מהבנק לצרכיו הפרטיים.



מוקדם יותר בפברואר הגישו סוכני FBI מסמכים משפטיים לסטנפורד עצמו, והורו לו להפקיד את הדרכון בידי הרשויות. במקביל, הורה בית משפט מחוזי בדאלאס להקפיא את כל נכסיו של סטנפורד ולמנות כונס נכסים לחברות שבבעלותו כדי להשיב למשקיעים את כספם, בעקבות בקשה שהגישה רשות ני"ע.



סטנפורד, הממוקם במקום 205 ברשימת המיליארדרים האמריקאים של "פורבס", עם הון המוערך ב-2.2 מיליארד דולר, מואשם על ידי רשות ני"ע ב"הונאת ענק מתמשכת" באמצעות בנק סטנפורד. לפי החשד, מכר סטנפורד למשקיעים תעודות פיקדון (CD) - קבלות הניתנות למפקידי כספים בבנק - בהיקף של 8 מיליארד דולר עם תשואות מובטחות של יותר מ-10% בשנה.



פרשת סטנפורד באה בתקופה של גאות במספר ההונאות הנחשפות בארה"ב. בחודש שעבר עצר ה-FBI ארבעה מנהלי השקעות בעקבות חשד כי היו אחראים לשלוש הונאות נפרדות, ובכלל זה הונאה אחת בהיקף של 1.3 מיליארד דולר.



ברנרד מיידוף, לשעבר יו"ר נאסד"ק, נעצר בדצמבר לאחר שהודה כי ביצע הונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר - מההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully