וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי: המדינות המתפתחות עשויות לעמוד בפני גירעון של 700 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

8.3.2009 / 21:15

הבנק העולמי אף צפה כי השנה תירשם האטה בכלכלה העולמית, לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה



המדינות המתפתחות עשויות לעמוד השנה בפני גירעון של עד 700 מיליארד דולר, בגין ייבוא ותשלומי חובות, לדברי הבנק העולמי. הנתונים הופיעו בדו"ח של הבנק העולמי שהתפרסם לקראת פסגת ה-G20 ב-14 במארס. הבנק העולמי גם עידכן את תחזיתו לצמיחה העולמית השנה, וצופה כעת האטה בכלכלה העולמית - לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה. הבנק צופה כי הצמיחה תהיה נמוכה ב-5% מהתפוקה האפשרית.



"עלינו להגיב תוך כדי ההתרחשויות למשבר המתפתח, הפוגע באנשים החיים במדינות מתפתחות", אמר נשיא הבנק העולמי, רוברט זליק, בהצהרה. יש צורך בפעולה מצד ממשלות ומלווים, "על מנת להימנע מחוסר שקט חברתי ופוליטי". לפי הדו"ח, 94 מבין 116 מדינות כבר חוו האטה בצמיחה הכלכלית, ו-43 מהן דיווחו על גידול בעוני.



לפי הבנק העולמי, הגירעון במדינות המתפתחות יעמוד על סכום של 270 מיליארד דולר לכל הפחות, בעקבות ההאטה הכלכלית העולמית. הסחר העולמי צפוי להצטמצם בקצב המהיר זה 80 שנה, ומדינות מזרח אסיה צפויות לספוג את הירידה החדה ביותר, לפי הבנק העולמי. בנוסף, הנפקות אג"ח גדולות במדינות עשירות יותר צפויות לדחוק את הנפקות האג"ח של מדינות עניות יותר, ולהביא לעליית הריבית עליהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully