וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים ספרא מכרו יתרת אחזקותיהם ביצרנית הנייר ארקרוז למתחרה VCP לאחר שהחברה הגיעה לסף פשיטת רגל

סוכנויות הידיעות

9.3.2009 / 9:12

VCP, השייכת למיליארדר הברזילאי אנטוניו ארמיריו דה מוראס, הגדילה את אחזקותיה בארקרוז ל-84%



האחים ג'וזף ומואיז ספרא, לשעבר בעלי השליטה בסלקום, מכרו את יתרת אחזקותיהם ביצרנית הנייר הברזילאית, ארקרוז, למתחרה VCP - השייכת לקונצרן התעשייה ווטוראנטים (Votorantim) של המיליארדר הברזילאי, אנטוניו ארמיריו דה מוראס.



VCP, יצרנית עיסת הנייר השלישית בגודלה בברזיל, הסכימה לרכוש 127.5 מיליון מניות בארקרוז שהיו בבעלותה של משפחת ספרא, ובכך להגדיל את אחזקותיה בחברה ל-84%. בסוף השבוע זינקו מניות ארקרוז ב-11%, לאחר ש-VCP הודיעה כי בכוונתה לרכוש את הנתח של משפחת ספרא בחברה, אשר נקלעה לחובות של יותר מ-2 מיליארד דולר בשל הפסדים בשוק נגזרי האשראי, והגיעה לסף קריסה.

ארקרוז היא אחת מיצרניות הנייר הגדולות באמריקה הלטינית. האחים ספרא שלטו בחברה לצד חברת האחזקות, אראפאר, שבשליטת משפחת לורנצן והמשפחות מוריירה סאלס ואלמיידה בראגה. ב-20 בינואר הודיעה VCP כי תכפיל את נתח המניות שלה בארקרוז ל-56%, ותיהפך לבעלת השליטה בחברה, לאחר שאראפאר הסכימה למכור את אחזקותיה תמורת 2.7 מיליארד ריאל ברזילאי (כ-1.2 מיליארד דולר), והוסיפה כי תציע לרכוש את הנתח של משפחת ספרא, אשר עמד על 28%, לפי אותם תנאים.



בפועל חילצה העסקה עם VCP את ארקרוז מפשיטת רגל, לאחר שהחברה נקלעה לחובות בסך כ-2.1 מיליארד דולר בעקבות הפסדים שרשמה מהשקעה בנגזרי אשראי, בעיקר חוזי נגזרים הקשורים למטבע הברזילאי. קודם להודעה על העסקה הכריזה ארקרוז כי נושיה העיקריים - בהם ג'יי.פי מורגן צ'ייס, HSBC, בנקו סנטנדר וסיטי - הסכימו לפרוס את חובותיה. כחלק מההסכם תוכל החברה לשלם את החובות במשך תשע שנים בריבית הגבוהה ב-4.6% מריבית הליבור.



VCP הודיעה על כוונתה לרכוש את ארקרוז כבר לפני כמה חודשים, אבל העסקה התעכבה לאחר ששתי החברות דיווחו על הפסדים בשוקי הנגזרים ובשל חובותיה של ארקרוז. החברה הממוזגת תהיה היצרנית הגדולה בעולם של עיסת נייר מעצי אקליפטוס, תחסוך הוצאות בסך 4.5 מיליארד ריאל בשנה ותחזיק בנתח של 8% משוק ייצור הנייר העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully