וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפסילה אשתקד: כיתן מנסה שוב לקדם את המיזוג עם אופיס טקסטיל

אורה קורן

9.3.2009 / 9:43

בשנה שעברה פסלה הרשות להגבלים עסקיים את המיזוג בטענה שמדובר בשתי החברות היחידות העוסקות בצביעת טקסטיל



כיתן לא מוותרת על המיזוג עם אופיס טקסטיל, ובאחרונה פנתה לרשות ההגבלים העסקיים לבחון מחדש את המיזוג, בנימוק שבידיה נתונים חדשים לגבי מצב התחרות בשוק. כך אישר אתמול מקור בכיר בכיתן ל-TheMarker.



נציגי כיתן ואופיס טקסטיל פנו לפני למעלה משנה לרשות ההגבלים העסקיים במטרה לבחון אפשרות למיזוג. החברות לא הגישו בקשה רשמית למיזוג, אלא בקשה לדיון מקדמי (פרה רולינג). באותו שלב יזמה אופיס טקסטיל את המיזוג. תגובת הרשות היתה כי לא תאשר להן להתמזג, כיוון שאלה שתי החברות היחידות בארץ המספקות שירותי צביעה ואשפרה לתעשיית הטקסטיל, והמיזוג יעורר חשש ליצירת מונופול בתחום.



אופיס טקסטיל נמצאת בשליטת אליעזר פישמן. כיתן נמצאת בשליטת אי.די.בי שבבעלות נוחי דנדנקנר. את המגעים המחודשים עם רשות ההגבלים יזמה אסתר אלדן, מנכ"ל כיתן. באחרונה רכשה כיתן את חברת הטקסטיל פיברוטקס ומיזגה אותה בפעילותה.



חברות בענף הטקסטיל בארץ פיטרו כ-1,650 עובדים ב-2008 וצפויות לפטר מספר דומה של עובדים ב-2009. הפיטורים נובעים בעיקר מירידה בביקושים בעולם ובארץ על רקע המשבר הכלכלי.



חרף המשבר הכלכלי, ברשות ההגבלים העסקיים לא מתכוונים להקל על מיזוגי חברות. "יש חוק, והוא אמור להיות תקף בתקופות שגשוג כלכלי ובתקופות של שפל כלכלי", ציינה באחרונה רונית קן, הממונה על רשות ההגבלים העסקיים. "מה שקובע מבחינת הרשות הוא עניין התחרות, ולפיו יישפטו מיזוגים גם בשנה הקרובה", הוסיפה. ברשות ההגבלים מעריכים כי בשנה הקרובה יעלה מספר הבקשות למיזוג על רקע הקשיים הכלכליים שחברות צפויות להיתקל בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully