וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך שיכנעה AIG את הממשל לחלץ אותה שוב: טענה כי קריסתה תוביל לנפילת הדולר ולקריסה בשווקים

סוכנויות הידיעות

9.3.2009 / 10:20

במצגת לרגולטורים לפני שחולצה בפעם הרביעית, טענה AIG כי ספק אם כלכלת ארה"ב תוכל להתמודד עם קריסתה



ענקית הביטוח AIG, שקיבלה בשבוע שעבר הזרמת הון בסך 30 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי, טענה כי אם תקרוס יוביל הדבר לפגיעה קשה בקרנות הכספיות, יאלץ את הבנקים האירופים לגייס הון ויגרום לחברות ביטוח מתחרות לקרוס גם הן כאשר ביקשה מהממשל לחלץ אותה מפשיטת רגל בפעם הרביעית – כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



במצגת בת 21 עמודים שהציגה לרגולטורים האמריקאים לפני שהסכימו לסייע לה פעם נוספת, טענה AIG כי היא זקוקה לחילוץ ממשלתי כדי למנוע טלטלה בשווקים הפיננסיים שתהיה חמורה יותר מהטלטלה שחוו לאחר קריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס בספטמבר. המצגת, שהוגדרה על ידי החברה כסודית ביותר, הופצה בין רגולטורים פדרליים ומקומיים מאז ה-26 בפברואר.



"למה שקורה ל-AIG כעת יש פוטנציאל להוביל לשורה של קריסות נוספות שלא יהיה ניתן לעצור אלא באמצעים יוצאי דופן. הביטוח הוא החמצן של מערכת המונעת על ידי יזמות חופשית. ללא ההבטחה של הגנה מפני קשיי החיים, יסודות הקפיטליזם מעורערים", טענה החברה במסמך.



AIG הוסיפה כי "ספק גדול אם הכלכלה האמריקאית תוכל לסבול טלטלה נוספת למערכת הפיננסית בסדר הגודל של קריסת AIG", וציינה כי אם תורשה החברה לפשוט רגל ייפול הדולר, מחירי האג"ח הממשלתיות יעלו והשווקים ייפלו בשל הספקות לגבי יכולתה של ארה"ב לתמוך במערכת הבנקאית שלה. לפי התרחיש שציירה החברה, בנקים אירופים שרכשו חוזי ביטוח נגד חדלות פירעון של אג"ח (CDS) מהחברה ייאלצו לגייס מיליארדי דולרים כדי להגן על עצמם מהפסדים אם תפשוט רגל, וקרנות כספיות להן העבירה החברה סיוע בסך 38 מיליארד דולר יהיו בסכנת קריסה.



AIG דיווחה בשבוע שעבר על הפסד ענק של 61.66 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2008 - ההפסד הגדול ביותר של חברה אמריקאית אי פעם. ענקית הביטוח לשעבר ניצלה בספטמבר האחרון מפשיטת רגל, הודות לחילוץ של הממשל הפדרלי בסך 85 מיליארד דולר - סכום שמאוחר יותר תפח ל-152 מיליארד דולר. בעקבות ההפסדים נאלץ הממשל לחלץ את AIG בפעם הרביעית ולהעביר לה חבילת סיוע נוספת בסך 30 מיליארד דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully