וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט הסחיטה של יורשת ב.מ.וו, סוזאן קלאטן, ייפתח היום

אסף אוני

9.3.2009 / 11:39

הסוחט יטען, ככל הנראה, כי רצה לנקום על העסקת אביו היהודי בכפייה במפעל במלה"ע השנייה



היום ייפתח במינכן משפטו של הלג זגארבי, ג'יגולו שווייצי שנהג לחזר אחרי נשים עשירות ולקבל מהן סכומי כסף גדולים במרמה. זגארבי, בן 44, נאשם כי ניסה לסחוט 17.5 מיליון דולר מהאישה העשירה ביותר בגרמניה - יורשת מפעלי ב-מ-וו, סוזאן קלאטן, שלה שלושה ילדים, לאחר שפיתה אותה במהלך נופש במלון אוסטרי יוקרתי. הוא גם נאשם בניסיון להונות לפחות שלוש נשים נוספות.



המשפט המתוקשר מעורר עניין רב באירופה גם בשל קו ההגנה שזגארבי עשוי לנקוט, שלפי דיווחי שותפו ביצע את המעשים כדי לנקום במשפחה הגרמנית - ששיתפה פעולה עם המשטר הנאצי - על כך שאביו, יהודי פולני, הועבד בכפייה במפעלי הקבוצה במהלך מלחמת העולם השנייה.



קלאטן, בת 46, היא נינתו של גונתר קוונדט, מייסד קבוצת ב-מ-וו. כל חייה חששה משפחתה כי היא תיחטף או כי גברים יימשכו אליה בשל הונה. למרות זאת, בזמן חופשה ב-2007 הצליח זגארבי, ששם משפחתו המקורי הוא רוסאק, לפתות את היורשת העשירה.



הוא היה מנוסה בחיזור, לאחר שניהל רומנים עם ארבע נשים לפחות, שהניבו לו רווחים נאים. הוא הציג את עצמו כ"יועץ מיוחד לאזורי אסון".



בתחילה, בקיץ 2007, כשהשניים ניהלו רומן שהתנהל בחדרי מלון במינכן, סאן מוריץ ואינסברוק, ניסה זגארבי להשתמש באותה השיטה שעבדה בעבר. אחרי רומן קצר, הוא נהג לבקש מבנות זוגו סכומי כסף גדולים כדי לשלם פיצויים לילד שבו פגע במכוניתו. במקרים אחדים התרחשה התאונה בארה"ב, ובאחרים באיטליה, שם עירב בסיפוריו גם את המאפיה, שאנשיה דרשו ממנו כביכול "דמי שתיקה".



קלאטן העבירה לו כ-7 מיליון אירו ולאחר מכן, לפי החשד, החל זגארבי לסחוט את היורשת, באיימו כי יפרסם קלטת וידיאו המתעדת את השניים מקיימים יחסי מין. הוא דרש קרוב ל-50 מיליון אירו.



קלאטן נקטה צעד ממנו נמנעו הקורבנות שלפניה - היא התלוננה במשטרה. זגארבי נעצר כשניסה לאסוף את מיליוני הדולרים ממגרש חניה באוסטריה, בתרגיל שתוכנן על ידי השוטרים. קלאטן אמרה כי ברגע שהחלה הסחיטה באיומים, ידעה שעליה לפנות למשטרה, למרות המבוכה.



לפי החשד, זגארבי פעל בשותפות, או בשליחותו, של גורו הפועל באיטליה בשם "בארטה", שהקיף את עצמו בעדת מעריצים, ובעיקר מעריצות, שטוענים כי הוא מסוגל ללכת על המים, וכי "זרעו הוא דמו של ישו", כפי שסיפרה חברה לשעבר בכת לעיתון בשווייץ.



למשטרה שעצרה אותו באיטליה, סיפר בארטה כי זגארבי ניסה לסחוט את קלאטן בשל מעורבות משפחתה בעסקים עם הנאצים. מעורבות זו, הכוללת שימוש בעשרות אלפי עובדים בכפייה וקשרים קרובים למשטר הנאצי, היתה ידועה זמן רב, אך עוררה סערה מחודשת בסרט ששודר בטלוויזיה באוקטובר 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully