וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: אין נוסחת פלאים למציאת תחתית לשוק; המלצת אובמה לרכוש מניות משיגה את ההפך

TheMarker

9.3.2009 / 11:38

מאז טקס השבעתו של אובמה איבד מדד הדאו ג'ונס כ-16%. זוהי ירידת השערים החדה ביותר מאז תחילת כהונתו של כל נשיא בהיסטורית ארה"ב



בשבוע האחרון הביע נשיא ארה"ב את דעתו כי, לפי קריטריונים של רווחיות חברות, שוק המניות הוא הזדמנות קנייה למשקיעים בעלי אופק השקעה ארוך. בהתייחס לאמירה מעריכים היום האנליסטים של יחידת המחקר של בנק לאומי כי המשקיעים, אינם מסכימים עם הנשיא ומביעים את חוסר שביעות הרצון שלהם בהצבעה עם הרגליים.



מאז טקס השבעתו של אובמה איבד מדד הדאו ג'ונס כ-16%. זוהי ירידת השערים החדה ביותר מאז תחילת כהונתו של כל נשיא בהיסטורית ארה"ב. בהתייחס לניסיון של המשקיעים בשוק למצוא תחתית לשוק המניות על סמך אידיקטורים שונים, אומרים בלאומי כי "אינם מאמינים בקיומן של נוסחאות קסם למציאת נקודות תפנית בשווקים".



בהתייחס לתגובת השוק להודעת אובמה מעריכים היום בלאומי כי, הפער הקיים בין הממשל למשקיעים נמצא בפרטים. לדברי האנליסטים "המשקיעים מבקשים את פרטי תוכניות החילוץ והייצוב למערכת הפיננסית אותם הממשל עדיין לא סיפק, וכל עוד לא יצטמצם פער זה לא תוכשר הקרקע להתאוששות ברת קיימא בשווקים". בבנק מציינים לחיוב את הצעת התקציב הברורה לשנת 2009 שהתפרסמה לא מכבר, ומעריכים כי, זהו בהחלט צעד בכיוון הנכון.



לגבי החיפוש של המשקיעים אחרי התחתית בשוק המניות על פי האידיקטורים סבורים בבנק לאומי כי אין נוסחת פלאים ומדגישים כי "בזמן משבר כה עמוק מקבלת אמירה זו משנה תוקף, אם ניקח לדוגמא את תשואת הדיבידנד של מדד ה-S&P 500 שעומדת כיום על כ-4% ונראית כאטרקטיבית, הפחתות ואף ביטול תשלומי דיבידנד הצפויים השנה צפוי להביא תשואה זו לרמה של כ-3% בלבד".



למרות שבבנק לא מאמינים באפשרות לזהות את התחתית בשווקים, הם מצצדים באמירה של באפט למשקיעיו שלמרות שאין באפשרותו לצפות את התנהגות שוק המניות בטווח הקרוב, השקעה במניות לתקופת זמן ארוכה, מספר רב של שנים, מניבה תשואה חיובית.



בבנק ממשיכים להאמין שלמרות הצפי להמשך תנודתיות והפתעות רעות בטווח הקרוב, קיימות בשוק הזדמנויות למשקיעים לטווח ארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully