וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: שופרסל הטעתה צרכנים

רינה רוזנברג

9.3.2009 / 15:05

ביהמ"ש הרשיע את הרשת בעקבות אישום של משרד התמ"ת. הרשת נקנסה ב-450 אלף שקל. לפני שנה נקנסה בסכום דומה בגין אותן עבירות

רשת שופרסל הורשעה בגין הטעיית צרכנים ושורה של חריגות בנוגע למחירי המוצרים אותם הציגה, ונקנסה ב-450 אלף שקל. בנוסף, בית משפט השלום בראשון לציון חייב את הרשת לחתום על התחייבות בסך 150 אלף שקל להימנע מעבירה דומה. חמישה מנהלי סניפי הרשת הורשעו, וכל אחד מהם נקנס ב-1,000 שקל.

במסגרת מבצע באחד הסניפים של הרשת הופחת מחירו של מארז ופל קליק, אך מבדיקת מחירים שערכו מבקרי מחוז תל אביב של משרד התמ"ת התברר, כי המחיר הקודם הגבוה יותר, שצויין על גבי שלט המבצע היה מחיר קטלוגי בלבד - ולמעשה אותו מוצר מעולם לא נמכר באותו הסניף במחיר זה. כתוצאה ממעשה זה נוצר רושם של הנחה שהתבררה כלא אמיתית.

עוד עולה מכתב האישום, כי שופרסל פירסמה מודעה בעיתון יומי בדבר הוזלת מחירים לצרכנים הרוכשים שתי יחידות של חיתולי פמפרס בחנות הרשת. במודעה לא נרשמה הגבלה כלשהי לגבי המבצע ולגבי הסדרות הלוקחות בו חלק, אך בפועל צרכנים שביקשו לרכוש שתי יחידות חיתולי פמפרס מהסדרה "ניו בייבי" התבשרו שהמבצע אינו חל על סדרה זו.

במשרד התמ"ת טענו, כי בכך הטעתה שופרסל את צרכניה בעניין היקף מבצע ההוזלה ותחולתו רק על חלק מסדרות חיתולי פמפרס, ולא על כולם. מקרה נוסף שמוזכר בכתב האישום מתייחס לתלונת צרכן, כי לא כובד המבצע שהובטח על ידי הרשת במודעה לגבי רכישת בקבוקי יין במחיר מוזל ביותר, החל על צרכנים הרוכשים מוצרים בחנות הרשת בסכום מינימלי מסוים.

מכתב האישום עולה עוד, כי בסניפים רבים של הרשת נמצאו פערים במחיר המוצר המופיע במדף לבין מחירו בקופה בעת התשלום. נמצאו גם סניפים אשר נמנעו מכלילת את דמי הפיקדון במחיר הרשום על גבי המוצרים, למרות שלפי חוק הגנת הצרכן קיימת חובה לכלול את דמי הפיקדון במסגרת המחיר הכולל הרשום על גבי המוצר.

"מן הראוי שכל הרשתות, בלי יוצא מן הכלל, יקפידו ביתר שאת בהקשר של מבצעי ההוזלות למיניהן" אומרת עו"ד טלי קינן, ממשרד התמ"ת. "נדרשת הקפדה מרבית על הדיוק בחשבון לתשלום, בייחוד במצב הכלכלי הנוכחי. ושלא יספרו לנו שטועים במחיר גם כלפי מטה לטובת הצרכן כביכול".

שופרסל: טעויות שנעשו בתום לב

הרשעות בגין הטעיית צרכנים אינן חדשות לרשת שופרסל, וכך גם קנסות בגובה מאות אלפי שקלים בגינן: לפני כשנה נקנסה הרשת בסך 471 אלף שקל, וגם באוקטובר 2006 נקנסה הרשת בסכום של 450 אלף שקל, בגין עבירות דומות. סכומים נמוכים יותר ספגה הרשת כקנסות מבית המשפט בגין הרשעות בתחום הטעיית צרכנים.

מרשת שופרסל נמסר בתגובה כי "העבירות נשוא פסק הדין מקורן בטעויות שנעשו בתום לב. שופרסל פועלת כל העת למניעת הישנותן של טעויות כאמור ותכבד את החלטת בית המשפט אשר ניתנה בעקבות עסקת טיעון שהוסכמה בינה לבין הפרקליטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully