וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפוש עבודה-דרך חברות השמה או מודעות

רוני קדר

10.3.2009 / 11:03

חיפוש עבודה דרך חברות השמה וכוח אדם או טיול מתמיד באינטרנט ובעיתונים. עזרו להחליט מה הדרך היעילה לחפש עבודה

בחברות כוח אדם

מטרתה העיקרית של חברת כוח אדם היא למצוא לכם עבודה. במשרד ההשמה יושבים להם עשרות עובדים שמחפשים לכם עבודה בכל רגע נתון. כל חברה מתמחה במשרות מסוגים שונים וקשת האפשרויות שלה רחבה: החל ממשרות חלקיות של מזכירות ועד לחברות השמה העוסקות בהשמת הייטק והנהלה בכירה בלבד.




כמעט בכל עיר קיים מקבץ גדול של חברות השמה ועליכם פשוט לבחור לאן להתקשר או להגיע. משם התהליך פשוט ומתחיל בדרך כלל בראיון טלפוני קצר או בראיון פרונטלי עם רכזת השמה. בהמשך, מועברים קורות החיים והתרשמות הרכזת שאיתה עשה המועמד ראיון טלפוני לחברה המבוקשת. זמן ההמתנה בין הראיון לבין זימון המועמד להמשך התהליך יכול להיות קצר (יום או יומיים) ובתקופות קשות יותר זהו תהליך שעלול להמשך כמה חודשים. במידה ונמצא כי המועמד מתאים למשרה המדוברת, החברה או רכזת כוח האדם יוצרות קשר עם המועמד להמשך התהליך.




פניה לחברות כוח אדם צופנת כוח גדול בכך שלעיתים הן לא מפרסמות מודעות דרושים וכך את המשרות האיכותיות והטובות ביותר ניתן למצוא בלעדית אצלם ולא בשום מודעה בעיתון. בנוסף, ברגע שמועמד נכנס למאגר בחברת כוח אדם, הוא יכול להיות בטוח שיש שם מישהו שעושה את כל העבודה השחורה בשבילו.

לתור אחרי מודעות

מדור הדרושים שמגיע באמצע העיתון פעמיים בשבוע צופן בתוכו עשרות מודעות שסוקרות את מגוון המשרות הדרושות באותו שבוע. את ההצעות סוקרים במהירות ומסמנים את הרצויות וברגע כבר מתחילים את הטלפונים.
עוד אופציה שעלתה מדרגה בשנים האחרונות היא חיפוש עבודה באמצעות האינטרנט: במשך כל היום אפשר לגלוש ולחפש משרות באתרים 'חינמיים' או לחילופין באתרים בעלות מינימלית ובהם ניתן למצוא את המשרות בדרך הנגישה ביותר.




חיפוש אחר מודעות הוא מהיר מאוד ובכל עמוד או אתר מסתתרות הצעות אופציונליות שאין צורך להמתין בשבילן כדי לקבוע ראיון ראשוני או פגישה עם רכז השמה.
בנוסף, המועמד מקבל את ההזדמנות הראשונה שלו מול החברה עצמה ולא מסתכן בסינון של רכז ההשמה. הקשר הראשוני שלו הוא מול המעסיק הפוטנציאלי והוא שקובעת מהרגע הראשון מה יהיה תהליך המיון, ללא התערבות גורם חיצוני.




החיפוש אחר מודעות בעיתון או באינטרנט יכול להתבצע לאורך כל שעות היום וכך למועמד יש אפשרות להציע את עצמו מיד כשהמשרה עולה לאויר. בנוסף, מועמד מוצא לעצמו לאילו מקומות לפנות ומקיים את הסינון הראשוני באופן אישי. לעומת זאת, חברות כוח אדם לעיתים 'דוחפות' משרות לא מתאימות למועמדים רק כדי להוכיח שהן מנסות למצוא עבורו עבודה ולעיתים יכול הדבר אפילו להוות מטרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully