וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי: ברונפמן פישר זכתה במכרז לסניף איקאה בראשל"צ

10.3.2009 / 12:09

החברה, שניגשה לבדה למכרז, תשלם על הקרקע 132 מיליון שקל ו-36 שקל - מחיר המינימום שנקבע להשתתפות במכרז

באופן צפוי זכתה היום קבוצת ברונפמן-פישר, המחזיקה בזיכיון של איקאה בארץ, במרכז לקרקע במתחם מעויין שורק בראשון לציון ב-132 מיליון שקל ו-36 שקל. הזכייה לא מפתיעה אף אחד, שכן זו החברה היחידה שהגישה הצעה.

גם מחיר הזכייה לא גורם להרמת גבות - 132 מיליון שקל הוא מחיר המינימום שנקבע למכרז, וההצעה המדויקת של ברונפמן-פישר מעידה על הביטחון הרב שהרגישו בקבוצה לגבי סיכויי הזכייה.

זו הפעם השנייה שמינהל מקרקעי ישראל מוציא את הקרקע למכרז. בפעם הראשונה זכתה בה קבוצת ברונפמן פישר, באמצעות זרוע הנדל"ן שלה, אירוס הגלבוע תמורת 109.2 מיליון שקל. לאחר הזכייה החלה החברה לפתח את הקרקע במטרה לפתוח בה את הסניף השני של רשת איקאה בארץ.

בית המשפט המחוזי בתל אביב פסל את הזכייה הזו לאחר שהוברר, כי תנאי המכרז "נתפרו" לצרכי הקבוצה על ידי עיריית ראשון לציון, שהייתה מעורבת בו.

מינהל מקרקעי ישראל נאלץ לפרסם מכרז נוסף, בנובמבר אשתקד, אלא שאחד מתנאיו הגביל מאוד השתתפות של מתמודדים אחרים. תנאי זה חייב את הזוכה במכרז לשלם 293.6 מיליון שקל לקבוצת ברונפמן פישר, בגין הבנייה שביצעה. ככל הנראה סעיף זה הוא שמנע מקבוצות אחרות להגיש הצעות לרכישת הקרקע.

הזכייה כפופה להחלטת בית המשפט בעתירות המינהליות שהוגשו נגד פרסומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully